Avatar billede aneez Nybegynder
11. september 2002 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prioritering?

hvordan kan jeg lave sådan at jeg får en bestemt row ud oftere end andre. Ud fra en værdi.

Det kunne laves sådan at hver row havde en værdi kaldet 'priority', som er et tal. Det er så det antal gange som posten skal skrives ud ved en "SELECT * FROM table"

Hvordan kan jeg gøre det med en sql streng?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
11. september 2002 - 22:47 #1
Den forstår jeg ikke, prøv at uddybe!
Avatar billede aneez Nybegynder
12. september 2002 - 07:18 #2
jeg skal bruge det til et bannerrotations system, hvor bannerne hvor jeg skal kunne prioritere bannerne så. f.eks. 1 kommer 4 gange ud af 10 et andet kommer 1 og et tredie kommer 5 gange. f.eks..

Jeg ville så gerne have så jeg kunne angive den værdi, hvor mange gange det skulle vises. Og den post så var der det antal gange. Altså flere kloner af den samme post, i outputtet.
Avatar billede morw Nybegynder
12. september 2002 - 10:40 #3
En måde:

Du har et flet hvor du ligger et tal til hver gang du viser en banner.

Første prioritet ligger du kun en til, anden prioritet ligger du 2 til osv

Hver gang du skal hente/select en banner henter du så den med det laveste tal.

U see?
Avatar billede aneez Nybegynder
12. september 2002 - 13:58 #4
hmm jo det var da en måde at gøre det på..
Avatar billede aneez Nybegynder
12. september 2002 - 15:38 #5
Tak for hjælpen morw :) jeg vendte det godt nok lidt på hovedet for at få det til at gøre som jeg ville men tak for idéen :)
Avatar billede morw Nybegynder
12. september 2002 - 16:44 #6
Det var da så lidt!