Avatar billede kjv Nybegynder
06. september 2002 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DanDomain???

Jeg har for 1/2 år siden købt 2 domaine navne inkl. 25 mb hotel på ene. Betalte ved oprettelse.

http://www.dandomain.dk/

1. Det enen domaine navn betalte jeg 123,75 for inkl. moms for et år - Det er vel ok?

2. Det andet skulle ifølge Dandomain være gratis ved oprettelse af webhotel til 86,25 om mdr. og der betales for 1/2 år af gangen. Jeg har betalt 517,50,- ved oprettelsen hvilket svarer til et halvt år.

3. Jeg benytter ikke webhotellet hvilket naturligvis er min egen fejl, men jeg er af den grund derfor heller ikke interesseret i at betale til ingenting. Jeg har gennemlæst betalingsbetingelserne og kan ikke finde de oplysninger jeg søger.
Jeg har modtaget regning som jeg har valgt ikke at betale og har derefter modtaget en rykker med en advarsel om inkasso hvis beløbet ikke betales.

4. Jeg kan som sagt ikke finde noget om deres betalingsbetingelser. Kan det være rigtigt at sagen nu overgår til inkasso?
Er 517,50,- dyrt?
Hvordan opsiger jeg mit abonnment er der nogle regler angående dette og hvordan overflytter jeg mine domainenavne til en anden udbyder?

Der er tale om priser der alle er inkl moms.
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 21:23 #1
Hvis du betaler forud, hvilket det tyder på, så er det normalt, at man simpelthen bliver lukket ned, hvis man ikke betaler.
Din leverandør hos DanDomain er ikke menneskeædere, så derfor vil jeg på det kraftigste anbefale dig, at henvende dig til dem og spørge, hvad deres betingelser er, hvad du har i sinde og hvad de kan foreslå af løsninger på jeres problem.
De er helt sikkert ikke interesserede i utilfredse kunder og heller ej i utilfredse Ex-kunder (de sidstnævnte er faktisk de værste).

Du kan risikere, at der i kontrakten står, at du har opsigelsesvarsel og at du bliver nødt til at betale for den periode, som du ikke har varslet opsigelsen korrekt til. Der er dog grænser for, hvor meget man kan tvinge folk til.
Spørg dem og få et konkret svar - helst på skrift i en mail. Den kan du så sende til juristerne på internettet og spørge, om det kan være rigtigt.
Avatar billede kjv Nybegynder
06. september 2002 - 22:04 #2
Jeg er allerede lukket ned - hvilket ikke betyder så meget for mig, da jeg ikke benytter det!
Jeg er ikke interesseret i at betale mere til webhotellet - Hvordan er andre betingelser eller er det meget forskelligt?

Mht. flytning af domaine navne? Er det min udbyder (dandomain) eller min nye udbyder (når jeg finder en)?
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
06. september 2002 - 22:09 #3
Opsigelse: De fleste kræver skriftlig opsigelse 30 dage før udløb af perioden, men det står sikkert i DanDomains forretningsbetingelser.

Flytning: Find en ny udbyder og vælg "flyt domæne" eller lignende - husk stadig at opsige det gamle hotel.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
06. september 2002 - 22:10 #4
1.4. DanDomain fakturerer abonnement på webhotellet forud for 6 måneder ad gangen. Abonnementet fornyes automatisk for en ny 6 måneders periode, med mindre DanDomain har modtaget en skriftlig opsigelse fra kunden senest 1 måned før udløbet af den igangværende abonnementsperiode. Opsigelsen kan kun ske skriftligt via en opsigelsesformular på papir, med en juridisk gyldig underskrift. Opsigelsen kan ikke ske via e-mail. Opsigelsesformularen kan hentes fra DanDomain hjemmeside fra følgende link. [ Hent opsigelsesformular ]
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 22:10 #5
Hvis de har lukket dig ned, så har i jo ligesom "aftalt" spillereglerne. Han kan ikke forlange pengene for den periode, som han har lukket dig ned !!

Flytning er vistnok noget, som den nye ISP'er ordner, men det kan du jo spørge ham om.
Avatar billede kjv Nybegynder
07. september 2002 - 01:28 #6
Det er nogle fornuftige svar...men vi er vel enige om at jeg betaler for meget? Hvad er rimligt for et hotel 10 mb med diverse ydelser såsom emails osv til det - sådan ca?

Hvad er prisen og hvor finder jeg en billig og stabil ydbyder?

Kan det være rigtigt at jeg iflg. lundsfryd skal betale for næste 6 mdr. for ikke at ryge til inkasso og så huske at opsige om ca. 5 mdr. skriftligt? - Lyder lidt sygt at DanDomain er så unfair?

Den utilfredse kunde...
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
07. september 2002 - 01:34 #7
Hvis DanDomain rent faktisk har lukket for din konto, så kan de ikke tillade sig at blive ved med at sende opkrævninger - men hvis dit produkt virker, og du ikke har opsagt i tide, så er der ikke så meget andet du kan gøre end betale.

Vedr. stabile udbydere: Hvad skal du bruge af platform, scriptingsprog, databaser osv?
Avatar billede kjv Nybegynder
07. september 2002 - 01:57 #8
Tak!! giv et svar så giver jeg point...
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
07. september 2002 - 02:16 #9
Behold bare pointene :)
Avatar billede moses Praktikant
07. september 2002 - 14:41 #10
Ja behold point'ene - Du er jo blevet Bon'et for de 517 kr.  ;-)

Jeg har selv www.buydomains.dk og dem er jeg meget tilfreds med.

De har Windows servere, Frontpage extension, SQL, Access .......
Priser : se deres side.
Avatar billede kjv Nybegynder
15. september 2002 - 23:45 #11
Tak for kommentarer og point...