Avatar billede skoholm Nybegynder
05. september 2002 - 15:53 Der er 6 kommentarer

Audiograpper

Jeg har et mindre problem med audio grapper, jeg kan ikke få den til at ripper uden lyd. den afspiller alt hvad jeg vil rippe. Jeg mener at mand i gamle dage kunne lave en wave fil om til mp3 uden at man skulle hører nummeret??????
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
05. september 2002 - 15:56 #1
jeg mener du kan gøre det med nero.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. september 2002 - 16:48 #2
Hvad mener du med at skulle høre nummeret ?

Hvis du ripper fra et cd-rom-drev, der er forbundet analogt til dit lydkort, blive det rippet i 1 speed, altså du skal høre nummeret. Er det derimod forbundet digitalt, kan du rippe i alle hastigheder indtil drevet maks. grænse.

Jeg mener godt at audiograpper kan rippe direkte til mp3. Jeg bruger dog CDex til at rippe med. Nero kan konverter wave til mp3, dog ikke direkte fra cd, og hvis du kun har en demo-udgave, kan du kun konverter et bestemte antal gange
Avatar billede skoholm Nybegynder
06. september 2002 - 08:19 #3
jeg har en orignal version af nero, hvis den ikke kan ripper direkte fra cd. hvordan så. De rip jeg har lavet ved 2 x speed. er der ingen lyd på, altså jeg kan ikke hører dem, jeg fatter ikke en brik.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. september 2002 - 15:30 #4
Som sagt Nero kan ikke rippe direkte fra cd.

Til det brug CDex, som kan hentes her: http://www.cdex.n3.net/. CDex kan konvertere både fra mp3 til wave og tilbage igen. Grunden til at jeg bruger Nero, er at man der har mulighed for at forbedre nummeret lidt, hvis lydstyrken f.eks. er meget lav.

Hvis du heller ikke med CDex for nogen lyd, så må vi bare prøve noget andet.
Avatar billede skoholm Nybegynder
18. september 2002 - 00:19 #5
tak for hjælpen isskaarup, hvordan sender jeg de points.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. september 2002 - 11:27 #6
Jeg laver lige et svar, så accepterer du bare det.