Avatar billede alstfj Nybegynder
02. september 2002 - 18:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out

Hej
Jeg har lige købt et geforce 4 kort med tv-out
men jeg kan ikke få det til at sende signal gennem tv-out. Hvordan gør jeg????
Der er noget der hedder nview i indstillinger for grafik kortet jeg tror det er der jeg skal sætte det op, men jeg har ikke haft heldet med mig.
Jeg har kabel mellem comén og fjernsynet og det er de rigtige da jeg har haft et Tv kort i før, og stikkene er ens på grafik kortet og tv kortet.
Så hvis der nogen der tjek på det der nview og kan forklare mig hvordan det virker så vil jeg da blive glad
Avatar billede bbrockie Nybegynder
02. september 2002 - 18:22 #1
Du havde vel ikke fjernsynet (og PC'en) tændt da du monterede kablerne, havde du? - Dette har sket hele TO gange for mig; fik dog kortet udskiftet med et nyt et, i begge tilfælde :(

Nå; men vi må da håbe at dit problem ligger andre steder! - Bare lige en hurtig pointer ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:24 #2
det er i nview det skal sættes op!
Det er faktisk ret simpelt. Bare sørg for at alle kabler er sat rigtigt til, og fjernsynet er tændt, og på den rigtige kanal etc. - og leg så lidt med det.
Og kan du så stadig ikke få det til at virke, så skal vi nok hjælpe :)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:25 #3
Højreklik på skrivebord => egenskaber => indstillinger => avanceret => nview => markér "Clone" ("Klon" på dansk :o) og så skulle der meget gerne ske noget!

Ellers skal du lige kigge på adaptor'en... Den skal stå på "In Put"
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:29 #4
Hvordan har du helt nøjagtig koblet det op???

Går signalet fra grafikkortet til TV-kortet, eller hvordan??? Det skulle da helst gå via en adaptor til scart-stikket bag i fjernsynet...?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:32 #5
Tjek også hvor mange videokanaler, der er på TV'et! Mit har f.eks. tre, på trods af jeg kun har mulighed for at tilslutte to in-put-signaler, udover antenne...
Avatar billede alstfj Nybegynder
02. september 2002 - 19:01 #6
bbrockie: Nej igen afdelene var tændt.
metal hansen: Jeg 99% sikker på at kablerne sider rigtig og jeg har prøvet og lege med det uden held.
kreidlerhansen: Den står på "in put" og jeg har ikke tv-kortet i merer det brugte jeg før jeg fik det nye grafik kort, det jeg mente var at de kabler jeg brugte mellem tv kortet og fjernsynet er magen til dem der fulgte med  det nye grafik kortet, og jeg har prøvet alle videokanalerne/av-érne
Avatar billede alstfj Nybegynder
02. september 2002 - 19:08 #7
Hmm jeg tror jeg er ved at finde ud af det.
Avatar billede pimpz Nybegynder
02. september 2002 - 19:16 #8
Jeg vil lige se om jeg ik kan hjælpe for jeg har da 2pc´er med 2 forskellige grafikkort begge med Tv-out!!!
Det ene er et GF3 Ti200 og det andet er et G4 Mx440
Hvad er det for et G4 du har???
Avatar billede pimpz Nybegynder
02. september 2002 - 19:19 #9
Er du sikker på du har installert dine drivere rigtigt???
Avatar billede alstfj Nybegynder
03. september 2002 - 08:57 #10
pimpz: Kan man overhoved installer drivene forkert?????
Det er er geforce 4 ti4200 128 DDR Ram

Men jeg prøverlige og købe nogle ny kabler idag.

Over and Out...Ses
Avatar billede pimpz Nybegynder
03. september 2002 - 09:09 #11
De kabler jeg har til Tv-out er begge Gule i enden!!!
På denne side ligge der et program som kan aktivere dit tv-out:
http://tvtool.info/tvtool65.zip
Avatar billede alstfj Nybegynder
03. september 2002 - 16:56 #12
Jeg har været ude og købe nye kabler og det hjalp squ, nu virke det. Tak for hjælper allesammen. Jeg deler ikke nogen point ud da jeg selv fandt fejlen håber det er iorden ellers skriv.
Avatar billede pimpz Nybegynder
03. september 2002 - 17:45 #13
jeg syntes det er lidt Unfair at du nakker alle pointene!! Du skrev selv i en kommentar at du ik regnede med at det var kablerne!!!