Avatar billede jakobfriis Nybegynder
02. september 2002 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

promise ATA100 PCI kort

Hejsa,

Jeg overvejer at sætte endnu et promise ATA100 PCI IDE controller kort i min PC. Er der nogen der har erfaringer med det ? 2 stk på samme tid ?

Mvh
Jakob Friis
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 17:26 #1
Det kører fint her....
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 17:31 #2
danielks> ikke meget kød på dine svar, skulle du ikke uddybe det lidt for os andre der ikke har erfaring, er der noget man skal passe på osv.
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 17:43 #3
Ok... Jeg har købt 2 FORSKELLIGE (mærke) IDE controller kort, da jeg havde forhørt mig om det... Det kører som det skal, og jeg har ikke haft problemer so far...
Dog blev jeg advaret mod at købe tog af samme producent da de skulle kunne optage IRQ'ene på min pc, eller noget i den stil... (altså de forskellige "adresser" pc'en råder over)

Undskylder det korte svar før... Håber dette kan bruges...

Jeg kan kontaktes på: ICQ# 116491256
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 17:50 #4
ja, men se det kan jeg sagtens bruge og det med at købe 2 forskellige fabrikater er jo udmærket, så man undgår irq konflikter.
tak skal du ha' og undskyld jeg spammer lidt, sorry!
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 18:09 #5
ja lidt gratis hjælp er fint engang imellem, men håber snart friis giver point !!!
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
02. september 2002 - 18:48 #6
Jeg takker for svaret og undskylder min sene accept :)
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 19:04 #7
gør ingenting.... Held og Lykke med projektet...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. september 2002 - 04:37 #8
de PCI kort man kan få med raid eller alm ata100 controller, kan dele IRQ med netkort, lydkort osv. så mon ikke 2 ens kort kan dele IRQ når nu 2 ens netkort kan finde ud af det? - det er afaik kun den integrerede onboard IDE controller som af legacy grunde bruger IRQ 14 og 15