Avatar billede apocolypse Nybegynder
01. september 2002 - 21:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

summelyd

kører en lille summelyd konstant i mine høretelefoner....ret irreterende...hvorfor? hvordan fjerner jeg det?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. september 2002 - 21:05 #1
det kan meget vel være på grund af din harddisk!!!! prøv at ligge mærke til om den summer en lille smule mere når du bruger din harddisk mere, f.eks prøv at kopiere en stor fil over i en anden mappe!!!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. september 2002 - 21:05 #2
det har noget at gøre med hvor tæt din/dine hardisk(e) sidder på lydkortet!!!
Avatar billede apocolypse Nybegynder
01. september 2002 - 21:10 #3
jeg har onboard lyd....det kan ikke bare være høretelefonerne der gør det?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. september 2002 - 21:15 #4
prøv at sætte dem i en discman eller et eller andet andet udstyr, larmer de der? jeg har samme problem med min computer, og jeg ved ikke hvordan det bliver fjernet, har vænnet mig til det!
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
01. september 2002 - 22:36 #5
Det er tit med onboard lydkort... de er sq ik så gode, men det plejer nu ikke at være SÅ slemt.
Mr-bob har ret, det er tit når den tænker så bliver det værre.
Tror ikke rigtigt du kan gøre så meget ved det...
Det skulle lige være hvis høretelefons ledningen ligger sammen med en masse andre så kan det godt forstyre signalet.
Avatar billede apocolypse Nybegynder
02. september 2002 - 09:03 #6
det hjælper vel hvis jeg køber nyt lydkort?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
02. september 2002 - 13:05 #7
ikke nødvendigvis! jeg ville nok nærmere foreslå dig at købe ny harddisk, da det er den der skaber "støjen", men jeg ved det ikke!
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. september 2002 - 14:12 #8
har haft det samme problem. prøv at skrue helt ned for cdlyd eller tag det lille audio stik ud som sidder bag i dit cdrom drev.hvis det hjælper er det fordi at motoren i cdrom drevet laver inteferens.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
02. september 2002 - 14:27 #9
apocolypse> har du prøvet at checke om den larmer mere hvis du f.eks kopierer en stor fil??? du kan evt. prøve at skrue højt op for højtaleren så du kan høre forskellen!
Avatar billede sucsa Nybegynder
02. september 2002 - 14:30 #10
hvad for nogle høretelefoner snakker vi om??? man kan få en del bla, labtech laver en model 712, som er på usb og selv filtrere MEGET støj fra, har dem selv og det virker kanon + du behøver ikke lydkort for at bruge dem, de er selv konfigurende plug and play :o)
Avatar billede apocolypse Nybegynder
03. september 2002 - 08:45 #11
jeg har sennheiser HD 437
Avatar billede torben.s Nybegynder
03. september 2002 - 09:15 #12
hmmm jeg har de billige sennheiser hd 433 uden summelyd. hvad med om du prøvede pille det audio stik ud bag cd rom drevet det sidder modsat strømstikket.
Avatar billede torben.s Nybegynder
09. september 2002 - 21:48 #13
glad for at det hjalp :)