Avatar billede ftoft Nybegynder
01. september 2002 - 16:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kompatibelt format til DVD player

Hej Eksperter.
Håber at en eller anden kan hjælpe mig med et lille problem. Problemer er ganske simpelt at jeg har erhvervet mig en billig DVD afspiller kr. 869,- Prosonic 5000 fra Bilka. Den understøtter DVD,VCD (3.0/2.0/1.1), CD, SVCD, MP3 formater.

Mine resultater er sparsomme men det er lykkedes mig at downloade et MPEG klip som kan brændes på en CD-Rom og afspilles på DVDén.........men men lyd og billede køre ikke samme hastighed, lys og billede passer i starten men ikke i slutningen (klippet vare ca. 3 min)
Hvordan brænder i små videoklip ned på CDér så det kan vises på DVDén den skulle gerne kunne bruges til mine hjemme redigeret video og billed fremvisning

Venligst
Flemming
Avatar billede hermandsen Juniormester
01. september 2002 - 23:19 #1
Du kan eventuelt komprimere den i VirtualDub og så følge denne guide:
http://nowle.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/straek.html

Læg dog lige mærke til at du SKAL komprimere videoen fordi det er en MPEG-fil og ikke en AVI som eller ville kunne klare Direct stream copy...
Avatar billede ftoft Nybegynder
17. januar 2003 - 17:30 #2
Tak for svaret men linket virker ikke.
Vill dog prøve at lege lidt med VirtualDub.
Avatar billede bentn Nybegynder
17. januar 2003 - 18:19 #3
det svar fik du da ikke noget ud af?
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. januar 2003 - 23:50 #4
Hejsa...
Det er jo ved at være noget tid siden, så linket er flyttet...
Det ligger i stedet på:
http://hermandsen.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/straek.html

Bemærk lige at der kan forekomme nogle underlige skrifttyper på siden, da jeg kom til at uploade en forkert css på et tidspunkt, og endnu ikke har fået rekonstrueret den gamle... :)

//hermandsen