Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fejl....

er igang med og formatere min 40 gb ibm 60gxp hd.... den kommer med teksten "trying to recover allocation unit xxxxxxx" ret tit.... har prøvet det før, hvor jeg mistede 6mb(ikke meget, men irriterende)... Når den engang er færdig, vil jeg overveje at enten lægge OS(winxp) ind, eller få den repareret/byttet...
Er dette fysiske fejl?
Er det selvforskyldt?
Dækker garantien det?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 22:58 #1
hvis den stadig laver de fejl efter du prøver at f-diske den etc, så er det bare med at få den byttet!!
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 23:01 #2
har fdisket den.... men har været ude for det før....
men igen
Er dette fysiske fejl?
Er det selvforskyldt?
Dækker garantien det?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 23:02 #3
hvis der er defekter på disken, så dækker garantien det!!
Ring evt. til dem du har købt den af!
Jeg ved at der har været MANGE problemer med IBM diske, så du er sikkert en af de uheldige der har fået en defekt!
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 23:04 #4
ok... men har kørt en format før hvor den rettede det, og er bange for at der er kommet flere fejl... er det disken, eller mig der har gjort noget??
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 23:14 #5
har lige søgt lidt rundt på eksperten ang gxp harddiske... og jeg ringer ind på mandag og hører hvad de vil gøre ved det.. takker for hjælpen....
Avatar billede random_act Nybegynder
31. august 2002 - 23:17 #6
Det er disken der er fejlen. Hvor varm bliver den disk?? IBM harddiske har det ikke godt med varme, bare en 40-45 grader så står de og fejler. Garentien dækker hos IBM inden for 2 eller 3 år når det er bad sectors der er fejlen så det er bare at bytte den. Hvis du kan bytte den til en Seagate eller en quantom fireball så har du ikke flere harddisk fejl i de næste mange år.
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 23:18 #7
jeg hører lige hos butikken.... den kører 39 grader...
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
31. august 2002 - 23:19 #8
Jeg har lige haft samme problem med min hd. (samme type...) Den mistede 1gb, og det tog ca 12 timer at formater den fordi det hele tiden kom med det der "trying to recover allocation unit xxxxxxx"... Efter et stykke tid døde den helt, og jeg har lige fået den ombyttet.
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 23:21 #9
jeg tror sgu det er en bytter.... har heldigvis taget backup.... 15gb....