Avatar billede janusb Nybegynder
31. august 2002 - 21:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AGP og PCI

jeg skal købe et Grafikkort så hvad betyder AGP og PCI
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2002 - 21:25 #1
Du skal købe AGP hvis dit bundkort understøtter det. Det gør langt de fleste nyere bundkort.

Er du i tvivl kan du kigge på bundkortet og se om der sidder et brunt slot ved siden af de hvide.
Avatar billede werd Nybegynder
31. august 2002 - 21:25 #2
agp og pci er porte i dit bundkort! - hvis du skal købe grafikkort skal du købe et til agp - denne port er nemlig lavet specielt til grafikkort!
Avatar billede werd Nybegynder
31. august 2002 - 21:26 #3
du kunne vel godt have afsat lidt pts til dette spm?
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
01. september 2002 - 22:42 #4
AGP går meget hurtigere end PCI, derfor, hvis du har mulighed for det skal du købe AGP som el_barto også siger.

Lige til en anden gang... du får ikke mange svar for 0 pointz;-]
Avatar billede md_craig Nybegynder
02. september 2002 - 09:54 #5
AGP = Accelereret grafik port... (oversat til DK)
PCI = Øhh... hvad er det nu lige der står for porten...

Hvis du har muglighed for AGP skal du helt kalrt vælge den. da den har langt støre båndbrede end PCI hvilket vil sige at du kan flytte mange flere data over AGP end PCI...

AGP porten er som regel brun, og sider lige over PCI portene... den kan være forskællige længder afhængig af dit bundkort... hvis det fx er et ASUS bundkort, så er der stor sandsynlighed for at det er en AGP pro port, og så er den lidt længere en de almindelige AGP...

Men som alle de andre siger... så bør du give point for et spørgsmål... sitevurderinger og lignende kan jeg acceptere at man ikke giver point for, da det ikke kræver ret noget ekspertise at give sin mening... men her skal vi vide noget om AGP og PCI for at svare... og så er det pointberetiget...

!!!