Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 13:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kradse lyde på brændte cd'er

jeg har nogle cd'er liggende på min computer i mp3 format og nogle gange når jeg brænder dem over på en cd så giver nogle af numrene mærkelige kradse lyde og nogle af dem er slet ikke til at høre... hvad gør jeg galt?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 13:54 #1
brænder dem med for høj hastighed, kan være én ting!
Hvilken brænder og hvilke medier bruger du?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. august 2002 - 13:59 #2
godt forslag brænd ikke hurtigere end mediet kan klare fx en disk till 8x brænding er testet til denne speed
så selvom du fx har en brænder der kan brænde 40x kan du ikke bruge det
Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 13:59 #3
samsung cd-r/rw sw 21-2b (12-8-32).. og jeg bruger lidt forskellige cd'er... lige nu prøver jeg et mærke der hedder hp cd-rewritable fra "invent"... jeg brænder altid på hastighed 4 eller sådan noget..
jeg bruger nero til at brænde dem
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 14:02 #4
selvom du kun brænder med 4x hastighed er mit bud stadig at det er pga. for høj hastighed... nu gætter jeg på at din brænder ikke er den nyeste model, så det kan jo være det er tide med en udskiftning?!
Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 14:12 #5
arrr, jeg købte den for et 1½ år siden... kostede 1300 bananer
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 14:13 #6
hehe ja men så glæd dig over at du kan få en til omkring en plovmand nu :)

men lige en ting mere; hvordan har du sat dine drev op? (master, slave, etc)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. august 2002 - 14:17 #7
på primary ide porten
harddisken som master
cdrom drevet som slave

cdrom brænderen sidder på den secondary ide port som master
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 14:18 #8
Det er bare fino :)
Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 14:20 #9
det tror jeg nok
bliver nød til at sprætte svinet op
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 14:23 #10
hvis bare brænderen sidder som secondary master, er det fino.
Dog ville jeg sætte cdrommen som secondary slave, men det er kun hvis du ikke kopierer mange cd'er on the fly!
Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 14:25 #11
cd-rom ---> primary master
brænder ---> secondary master

?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 14:28 #12
ikke helt - sådan her:
harddisk: prim. master
brænder prim. slave
cdrom sec. slave
Avatar billede dnw Nybegynder
31. august 2002 - 14:29 #13
oki, jeg prøver det lige og brænder en cd
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. august 2002 - 14:29 #14
den opsætning jeg foreslog er perfekt ved kopiering on the fly da du ikke belaster kanalen cdrom brænderen sidder på
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. august 2002 - 14:30 #15
du skal bytte om på brænder og cdrom drev
cdrom brænderen skal være master på secondary
Avatar billede thezerozone Nybegynder
31. august 2002 - 14:48 #16
du skal bare brænde med 2x speed, havde selv samme problem og det hjalp at brænde med 2x speed
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. august 2002 - 14:58 #17
hvad diske bruger du (cd)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
13. september 2002 - 23:22 #18
skal duu ikke lukke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:46 #19
lukketid?!