Avatar billede frhavn Nybegynder
30. august 2002 - 14:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af off. lige mapper i exchange

Heiii

Jeg har en w2000 server, der har install Exchange 5.5.

Benytter Veritas Backupexece v. 8.5.

Jeg tager en samlet backup af Exchagne serveren samt af de enkelte mailbox.

Kan jeg tage en "direkte" backup, af public folders, så jeg nemt kan restore en public folders.

En mulighed er at lave en *.pst fil af folderen, men det lykkes ikke, får en fejl..:
Emnerne kan ikke kopieres. Kopieringen kunne ikke fuldføres. Emner kan være flyttet eller slettet, eller du har ikke den rette tilladelse.

Jeg har gnasket i rettighederne, de skulle være ok.

vh Frhavn
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 14:11 #1
Veritas tilbyder backup af enkelte mailboxes og af Public folders, så ja! det burde du kunne.
Det burde ikke være nødvendigt at lave en pdt-fil af folderen for at tage en backup!
Avatar billede frhavn Nybegynder
30. august 2002 - 14:23 #2
I backupexece kan man afkrydse:
Microsoft Exchange Directory
Microsoft Exchange Information Store
Samt
Microsoft Exchange Mailboxes (der er alle mailbox dog ikke Public Folders)
????????????
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 15:06 #3
My bad! Man kan tage backup af Public Folder storen (pub.edb), men ved en restore skal man sikkert restore hele dynen over på en anden server og herfra kopiere ud i en pst-fil og flytte den tilbage til drift-serveren.

Måske du kan nøjes med en høj "deleted item retension" (ca. 14 dage)?
Avatar billede frhavn Nybegynder
30. august 2002 - 15:09 #4
hej zinus
Ja det er netop problem stillingen, hvis der skal resores via pub.edb, er det alt i exchange der bliver restoret.....:o(

øhhh hvad mener du med
Måske du kan nøjes med en høj "deleted item retension" (ca. 14 dage)?

:o)
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 15:11 #5
Øjeblik, jeg starter lige min Exchange server, så du kan få en ordentlig beskrivelse.
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 15:20 #6
Exchange admin -> Site -> Servers -> Public Information Store -> General:

"Delete item Retension time = xxx"

Så slettes dine mails ikke fra serveren i xxx dage selvom du sletter dem i Public Folders. Du kan logge ind og genskabe dem med de rigtige rettigheder.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q246283

Recovering Deleted Items from a Public Folder
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q180117
Avatar billede frhavn Nybegynder
30. august 2002 - 15:31 #7
FEDT....1000 tak for hjælpen, jeg kan i det mindste restore data nu, rimlig nemt.

Vinker du: Don't permanently delete items.... af ?

Du får de 60 point.

Go' weekend fra Vendsyssel
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 15:34 #8
Jamen, så får du lige et svar :-)

Hvis du vinker "permently delete.." af, så skal du sikre dig, at backup'en ikke fejler - ellers ender du med meget data i Public Folderen (alt afhængig af hvor meget den bruges). Men ja, vink den af, og sikre dig at backup'en kører jævnligt.
Avatar billede zinus Nybegynder
30. august 2002 - 15:34 #9
Og selv go' weekend ;-)
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 03:17 #10
En lille tilføjelse:
Hvis Exchange 5.5 skal køre fornuftigt på en 2000 Server er det meget vigtigt at du installerer Service Pack 4 til Exchange Serveren, samt minimum servicepack 2 til 2000 Serveren. Der er ellers risiko for at den bliver meget ustabil.
Mange hilsner herfra