Avatar billede djblues Nybegynder
30. august 2002 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LUK for internet på win98 - med lanforbindelse.

er der nogen der kan fortælle mig hvordan man lukker for internet på win98 - med lanforbindelse. Den kører DHCP op mod en Windows NT server, men der må ikke være forbindelse til internettet på den enkelte PC....

Håber der er nogen der kan hjælpe mig ??
Avatar billede btp Nybegynder
30. august 2002 - 14:01 #1
det kan du på din server hvis brugeren logger på den.....det gør du inde i hvor du opretter bruger
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. august 2002 - 14:02 #2
Hvis du installerer en firewall på 98 computerene kan du lukke for de porte der bliver brugt af browseren... Så kan man i hvert fald ikke surfe...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2002 - 14:08 #3
Du kan bruge content advisor i internet explorer'en. Her kan du udelukke ALLE sider på internettet. Der er et punkt herinde, hvor du kan checke at man ikke må se sider, der ikke er godkendt af det ratingcertifikat, der bruges. I praksis, betyder det alt på internettet.
Avatar billede djblues Nybegynder
30. august 2002 - 14:32 #4
Content Advisor : hvorhenne
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2002 - 14:43 #5
Internet explorer | Tools | Internet options |content
(på en engelsk IE 5.5)
Her trykker du på enable, og du kan så sætte password og alt muligt herinde.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. september 2002 - 21:08 #6
Jeg har en liste i min router med hvilke netkort (macadresser) der ikke må gå på internettet
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. september 2002 - 21:09 #7
- ja, ikke fordi du skal bruge min liste til noget, men det er smart, for hvis lige pludselig en af computerne skal bruges til at spille CS over internettet (fx den på småpigernes værelse), så kan jeg hvor som helst logge ind på routeren, og flytte pc-en over i en anden adgangsgruppe, og så er jeg på ..
Avatar billede djblues Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:37 #8
Jeg lukker