Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 15:19 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Hvorfor?

System : 600 mhz duron, geforce 4 ti 4200, Win XP pro eng.

Når jeg starter et spil så genstarter min comp. automatisk :(..... og det er lige meget hvilket spil det er plz help hvad kan der være galt ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
29. august 2002 - 15:20 #1
kan være for varm cpu.. :)
Tjek evt. i BIOS om hvor varm den er..
Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 15:22 #2
den gør det også når jeg lige har tændt min comp.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. august 2002 - 15:26 #3
Tag et kig her. Jeg har lidt samme problem.

http://www.eksperten.dk/spm/251775
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 15:26 #4
check din eventlog!
kontrolpanel => administartive tools => event viewer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 15:29 #5
hvilke drivere bruger du til dit grafikkort?

opdater dem evt
http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
29. august 2002 - 15:51 #6
Jeg tror mest på forklaringen med for varm CPU..
Prøv at hente sisoft sandra eller Hmonitor og se det...
download.com søg efter HMonitor instaler det og se temperaturen...
Hvis den ligger i nærheden af de 60-65* når win kører er det meget sansyneligt det er derfor.
Tjek oxo om der er sat en shut down temp i bios og hvor den er sat til at slukke.

/Omgangsdyret
Avatar billede kallan Nybegynder
29. august 2002 - 16:00 #7
Hvad med et for varmt grafikkort? hvor godt bliver dit grafikkort kølet? den kan også være derfor... Overclocker du? Hvis du gør så sæt dit grafikkort tilbage på standard indstillingerne...

Venlig hilsen
Kallan
Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 16:08 #8
har aldrig overgloket med grafikkort
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 16:20 #9
z-up => hvad siger din eventlog?
hvilke drivere bruger du?
Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 16:31 #10
til grafikkort ? Version = 6.13.10.3082 ~ driverversion som er installeret 30.82
Avatar billede superfyr Nybegynder
29. august 2002 - 16:32 #11
du skal bare installer andre driver :=)
Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 16:39 #12
hvilke ?
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
29. august 2002 - 17:32 #13
Detonator fra nvidia.com
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 18:06 #14
z-up => prøv den nyeste fra nVidia som er WHQL (det er de når Microsoft kan garantere den virker i deres styresystem!)

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/3e344d048352c9b6bea8c471d218b501/driverlib/fisk/nvidia/40xx/40.41_winxp.exe?PHPSESSID=ad9e4d883248a42f93d2b195c085789e

men hvad siger din event log når den genstarter..
Avatar billede zzup Nybegynder
29. august 2002 - 18:16 #15
Den skriver dette inden den genstarter men blå skærm:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you´ve seen this stop error screen, restart your computer. If this error screen, appears agin, follow these steps:

Check to make sure any New Hardware or Software is properly installed. if this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remuve any newly installed Hardware or Software. Disable BIOS mamory option such as caching or shadowing. If you needto use safe mode to remuve or disable components, restart your computer, press F8 to select Advance startup options, and then select Safe mode.

Tecnical Information:
***STOP : 0x0000000A (0x8FF920F, 0x000000FF, 0x00000001, 0x804F31FC)

Begginning dump of physical memory, phusical memory dump complete.
Contact your System administrater or technical support group for forther assistance.

har i nogle idéer om hvad jeg kan gøre ? har i haft samme problem ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 19:27 #16
z-up => se her hvad en søgning på IRQL_NOT gav
http://www.eksperten.dk/find.phtml?words=IRQL_NOT&catid=14

http://www.eksperten.dk/spm/234755

Så du er bestemt ikke alene med den fejl ;o)