Avatar billede pede001 Nybegynder
28. august 2002 - 23:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte et billede i Richtextbox

Hvis jeg har et richtextbox-felt og en picturebox, hvordan indsætter jeg så billedet i richtextbox uden at bruge 'drag and drop'?
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
30. august 2002 - 15:51 #1
' Add the butterfly bitmap to the control.
  RichTextBox1.OLEObjects.Add , , , "bfly.gif"
Avatar billede pede001 Nybegynder
30. august 2002 - 16:11 #2
Det virker ikke. Jeg har forsøgt både med 3 kommaer og 2 kommaer og selvom jeg skriver det rigtige filnavn til sidst vises den ikke.
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
02. september 2002 - 08:42 #3
Sorry, der skal kun være to kommaer.
Prøv med et .bmp billede (alt efter hvilken version af RichText control, så kan den ikke vise .gif)
Avatar billede pede001 Nybegynder
03. september 2002 - 14:49 #4
Jeg har forsøgt med et .bmp billede, da det var sådan et, jeg skulle bruge. Jeg hat ikke brugt "bfly.gif" på noget tidspunkt, da jeg ikke har filen, men det virker stadig ikke.
Avatar billede pede001 Nybegynder
03. september 2002 - 14:57 #5
Hej michaelemanuel
Af en eller anden mærkelig grund så virker det nu, så din besvarelse er god nok. Mange tak for hjælpen.
Nu har jeg jo allerede 'afvist' dit svar, så for at give dig de 200 point så skriv lige et svar igen, så jeg kan godkende det.
Mvh. Pede001
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
03. september 2002 - 15:02 #6
værsgo