Avatar billede abc168 Nybegynder
28. august 2002 - 14:54 Der er 37 kommentarer

Bog køber

I Hvilken hjemmesider kan jeg købe IT bøger billigere? Dvs. jeg kan bestille bøger over nettet og det bliver leveret hurtight.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 14:56 #1
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 14:57 #2
www.bookworld.dk  kan du  der går 1-2 dage normalt.  At købe bøger i danmark er normalt ikke billigt.
Du kan spare en del ved at kigge på  www.amazon.com eller www.amazon.co.uk
Men det tager så en del tid før de kommer :(
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 14:57 #3
hold dig fra de danske firmaer, de er dyrere og til tider dårlige.

Jeg har personlig meget dårlig erfaring med Bookworld, de sagde bogen var på lager, og først efter 3 måneder kom den :-((

www.bookshop.co.uk er langt bedre.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 14:59 #4
Pas på med Amazon.. jeg fik en bog i går hvor Toldvæsenet havde puttet 92 kroner på i afgift :o(
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2002 - 14:59 #5
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:00 #6
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:02 #7
Ja og ved danske firmaer betaler du altid 25% moms, hvorimod hos bookshop.co.uk er der INGEN moms, og der kommer heller ikke noget, da de er i EU
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:04 #8
nil.dk  det er jo meget klart  havde du læst det ordentligt igennem inden du købte eller undersøgt det  står der noget med told et eller andet sted  mener det er 1/3 af prisen men er ikke helt sikker
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:07 #9
michael >> Jeps, men nogle gange slipper den igennem.. faktisk er det første gang jeg er blevet busted af Told&Skat
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:08 #10
hehe  hørte engang at nogle firmaer pakkede den så man ikke kunne se det er en bog eller hvordan de nu kan se det (måske står det et sted på pakken)  på den måde spare du de penge  men er ikke lige klar over hvad det er for nolge firmaer desværre :-(
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:10 #11
Amazon overmaler deres kasser med logo og navn :o(
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:11 #12
Amazon er tit også dyrere end andre udenlandske firmaer.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:13 #13
Men kan tit skaffe de andre ikke kan..
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:14 #14
og de har meget tit  2 bøger for en fabelagtig pris
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. august 2002 - 15:16 #15
Send bogen som en gave (til dig selv *G) når du bestiller fra udlandet - så slipper du for tolden
(gælder også andre varer end bøger!)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:16 #16
Nemlig... man kan tit få en "relateret bog" med i købet til en billig pris
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:22 #17
uffelgaard:
Der er INGEN forskel på om noget er en gave eller ej, alt skal told behandles.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:23 #18
har lige en lille regnestykke.

bookworld  Flash mx bible    648 kr
amazon.com  flash mx bible    34,99 $  = cirka 320 kr    har ikke lige den nøjagtige kurs

så kan du så få en flash bible + en dreamweaver bible for 69,98 = cirka 620 kr

Hos bookworld  koster begge to  1296 kr  så der er lidt at spare :-)
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:23 #19
nil.dk
Som sammen med den merpris man har givet for bog #1, svarer til hvad de andre tager, gammeltkendt forretningskneb. :-)
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. august 2002 - 15:25 #20
disky > det gør de ikke....
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 15:25 #21
disky >> Jeg bruger som regel kun Amazon til at skaffe de lidt mærkelige titler, de andre ikke har... det er hårdt at have en alternativ bogsmag *gg*

Hvad angår told har jeg efterhånden en del erfaring med at sende pakker til Japan... På posthuset skal jeg udfylde en blanket med hvad der er i pakken, og de anbefaler mig at skrive "GIFT" for at undgå told.
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:27 #22
Uffelgaard:
Måske er de flink ikke at åbne dem, men ifølge loven skal du betale moms for det.

michael:
Hvad er isbn nummeret på de bøger ?
620 * 1,25 = 775,-
Bookworld er også dyre
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:29 #23
ISBN: 0764536567
; ISBN: 0764549316
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:34 #24
Pris hos www.bookshop.co.uk for begge bøger er med dagens ret høje pund kurs:

751,-

altså 25 kroner billigere end amazon, som endda lever meget højt på en meget lav dollar kurs.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. august 2002 - 15:39 #25
måske jeg skal besøge den side næste gang :-)
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 15:45 #26
Da jeg på mit ingeniør studie skulle købe bøger, skulle jeg hos www.bookshop.co.uk betale omkring 1400,- for alle bøger, i DK ca 2500,- og hos Amazon.com ca 1600 (med chance for moms oveni)

Deres side er længe ikke så poppet osv, som amazon, de har ingen anmeldelser osv, men tilgengæld er de billige.

Når jeg selv skal finde bøger læser jeg om dem hos amazon og bestiller dem hos bookshop :)
Avatar billede abc168 Nybegynder
28. august 2002 - 16:05 #27
Jeg har prøvet at købe bøger på amzon.co.uk den er hurtight levering men og på amazon.com tage det langt tid. Det er ikke så meget billight på grund af danske afgifter. Jeg skal starte skolen på mandag. Jeg kan ikke nå at bestille dem på amazon.co.uk, da jeg ikke kunne finde bøgerne på amzon.co.uk

Jeg er stadig i tvivil om, at man kan slippe det afgifter på bøger i denmark, når man sende bøger som en gave til sig selv.
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 16:06 #28
normalt slipper du for dem, men ifølge loven skal du alligevel indbetale moms på bøgerne der kommer fra et land udenfor EU
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2002 - 16:08 #29
disky >> Ja ligesom at du skal angive dig selv når du smugler sprut ved grænsen ;o)
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 16:09 #30
lige netop
Avatar billede abc168 Nybegynder
28. august 2002 - 16:12 #31
dvs. jeg kan slippe afgifter ved jeg sender varer som en gave til mig selv når jeg køber på amaon.co.uk
Avatar billede disky Nybegynder
28. august 2002 - 16:16 #32
abc168:
Hvis du køber en vare fra et firma i EU skal du betale moms i afsender landet og ikke i danmark, om det er en gave eller ej gør ingen forskel.

Bestiller du derimod fra USA, skal du betale dansk moms, reelt også selvom postvæsenet ikke opkræver det ved modtagelse. Men normalt slipper gaver igennem uskadt, så er det op til din samvittighed om du betaler eller ej.
Avatar billede abc168 Nybegynder
28. august 2002 - 16:21 #33
okay! men jeg har det kun godt når jeg betaler mindre. Jeg får ikke dårlige samvittighed hvis jeg ikke skal betale moms.
Avatar billede 8 Nybegynder
08. februar 2003 - 23:06 #34
www.saxo.dk - 10 % i studierabat:) Men kun på dk litteratur!
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2003 - 01:09 #35
Ved at være lukke tid ?
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 01:11 #36
Ellers tjek bibliotek.dk ud - der er det helt gratis - men selvfø´li oxe kun til låns. Bøgerne kanafhentes på dit nærmest bib.
Avatar billede lrj Nybegynder
15. august 2003 - 19:44 #37
www.pensum.dk - søg i en hel hord boghandler på en nem og bekvem måde.. Mums :)