Avatar billede jimmyantony Nybegynder
27. august 2002 - 19:25 Der er 9 kommentarer

Vil ikke starte op....

Hej alle.

Vi sidder netop nu med en Mac G4 der ikke vil starte op. Vi har forsøgt at flytte harddisken over i en anden maskine, for at finde ud af om det eventuelt var dér problemet lå, men ak...

Når man tænder den kommer der et kort "BIIING", men skærmen tænder ikke, tastaturet starter ikke... Kort sagt.... DEN ER DØD!!!!

Hvad kan vi stille op???

Med venlig hilsen

Jimmy
Avatar billede sami Nybegynder
27. august 2002 - 19:30 #1
Formater - så er der ingen tvivl om at lortet virker, eftersom du siger at du har flyttet harddsiken er problemet der. Det er bare ærgeligt at du ikke har adgang til harddisken :)

Eller monter harddisken på en anden computer - selvfølgelig her med en computer hvor du allerede har en harddsik i, så du har adgang til OSX. Gå derefter ind og slet det du har installeret eller optimeret inden den gik DØD.

M.v.h. Powerbook G4 Ti
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
27. august 2002 - 20:08 #2
Vi HAR allerede forsøgt med en formattering af harddisken, da vi først gik ud fra at det måtte være den. Men da vi fik sat den tilbage i den oprindelige computer var problemet der endnu, så det er altså ikke harddisken...........Umiddelbart!!!

Jimmy
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. august 2002 - 21:36 #3
Har du prøvet at skifte dit batteri, prøv også at zappe prammen (Hold æble+alt+p+r) nede under opstart.
Check lige dine ramkredse sidder ordentligt.
;-)
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. august 2002 - 21:36 #4
Hovsa det skulle have været et svar
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
27. august 2002 - 21:44 #5
Tak for svaret, men det har jeg også allerede prøvet. Både "koldstarten" som du nævner men også at bytte batterierne rundt på mine maskiner.

Det er MEGET mystisk. En kort lyd som jeg - hvis jeg skulle stave den ville blive til "buuung".... Og derefter er skærmen bare sort og intet starter op. Det virker som om at den låser fast helt fra starten. Jeg har forsøgt at bytte ram-kredsene rundt og har prøvet med helt andre kredse...
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. august 2002 - 21:54 #6
Har du også prøvet en anden skærm. Kan du heller ikke boote fra en cd???
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. august 2002 - 21:57 #7
Det kan jo være dit skærmkort!
Avatar billede Jman Praktikant
27. august 2002 - 23:53 #8
har du forsøgt at hente og installere firmware - og i så fald; er det på samme sprog ?
Avatar billede Jman Praktikant
23. oktober 2002 - 01:22 #9
kan sp. lukkes ?