Avatar billede mabru Nybegynder
27. august 2002 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lite-on brænder problemer

Jeg har lige købt en 40x12x48 RW-brænder fra liteon. Den lader til at virke når jeg brænder data cd'er, men ikke audio. Hverken direkte copier eller v. brænding af mp3'er.
Efter en tilsyneladende succesfuld brænding kan cd'afpilleren læse antal numre samt længde, men ikke spille noget som helst. Enten kommer der slet ikke noget lyd, eller også er der ekstrem meget støj. Hvad kan dette skyldes?

Jeg fik af vide at det evt. kunne være noget med windows registreringdatabasen (af nar af en hotline medarbejder) men jeg syntes det lyder mystisk.

PS. Jeg bruger nero 5,0

Er der nogen der har prøvet noget lignene?
Avatar billede therock Nybegynder
27. august 2002 - 14:30 #1
der kan være slået en kopibeskyttelse til som gør at cd'en kun kan spilles på den maskine der har lavet den. kan du afspille cd'en på din komputer uden problemer er det det der er galt ( jeg har ikke lige nero ved hånden lige nu jeg kan evt vende tilbage senere med en løsning )
Avatar billede mabru Nybegynder
27. august 2002 - 14:34 #2
Cd'en kan ikke spilles på nogen afspillere - heller ikke brænderen selv...
Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. august 2002 - 16:20 #3
Prøv at opgradere til 5.5.9.0.
Det virkede på min.
Avatar billede therock Nybegynder
27. august 2002 - 19:21 #4
ellers kan 5.5.5.1 også bruges jeg installerede den efter problemer med at slette rw cd'er og nu er der slet ingen problemer
Avatar billede htm Nybegynder
27. august 2002 - 19:25 #5
Audio-cd'er skal altid brændes med 8x for at få den optimale lyd! Hvis man oplever at den skranter eller slet ikke kan spilles kan det være problemet!
Prøv at brænd den igen med 8x i stedet!
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
27. august 2002 - 20:52 #6
Bruger du CD-R eller CD-RW
Avatar billede mabru Nybegynder
28. august 2002 - 10:10 #7
Nu virker det med den nyeste version af Nero. Undeligt at den medfølgende version ikke virkede.