Avatar billede filip_j Nybegynder
26. august 2002 - 19:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Xp genstarter af sig selv

På et tidspunkt måtte jeg genstarte min windows xp pro.  Den genstartede fint, men da den var færdig med at loade windows og køre scandisk genstartede den igen af sig selv. Det gør den hele tiden hver gang jeg prøver at tænde den.
Hvad skal jeg gøre? Jeg er ikke interesseret i at formatere computeren
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. august 2002 - 19:52 #1
Hmmm. Måske en virus. Jeg havde en "I Hate You" virus, som gjorde det samme.
Avatar billede konex Nybegynder
26. august 2002 - 19:53 #2
Denne computer - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse (indstillinger) her inden er der noget der hedder systemfejl - genstart automatisk - hvis du fjerner fluebenet her stopper den med genstart,

og så kan du kigge i logge efter hvilke fejl det er den laver.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. august 2002 - 19:53 #3
Jeg har haft den samme fejl, og det har tusind andre også. Det er noget ved navn en DCOM fejl. Microsoft fandt aldrig løsningen på min, så de gav mig Pro i stedet for min Home, og det virker så nu.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. august 2002 - 19:53 #4
konex > Så får du bare en blå skærm med en fejl i stedet ;)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
26. august 2002 - 19:54 #5
Jeg formaterede også min, fik jeg intet ud af :)
Avatar billede resten Nybegynder
26. august 2002 - 20:34 #6
kør en fuldstændig scandisk, det er ofte pga. en diskfejl i pagefile.sys filen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2002 - 21:10 #7
Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Venligst lånt af resten ;)
Avatar billede filip_j Nybegynder
27. august 2002 - 13:23 #8
Jeg tror ikke det kan være en virus, da jeg kørte virusscan dagen før.
Og jeg kan ikke slå automatisk ganstart fra, da jeg aldrig har en chance for at komme ind i selve windows.
Men jeg tror at jeg prøver at gøre som John siger.
Avatar billede filip_j Nybegynder
27. august 2002 - 22:24 #9
Okay. Jeg prøvede at gøre som du sagde. Men da jeg var ved at installere windows kom den med fejlen:
"Filen wmvcore.dll blev ikke kopieret korrekt

Den fil, installationsprogrammet har placeret på harddisken, er ikke en gyldig Windows Xp-systemafbildning. Hvis du istallerer fra en cd, er der muligvis problemer med Windows XP-cd'en.

*Tryk på ENTER for at forsøge igen.

Kontakt din Windows XP-leverandør eller -administrator, hvis du fortsat får denne meddelelse.

*Tryk på ESC for at springe denne fil over.

ADVARSEL! Hvis du vælger at springe filen over, kan installationen muligvis ikke udføres korrekt, og Windows XP vil muligvis ikke fungere korrekt.

*Tryk på F3 for at afslutte installationen."

Kan jeg overhovedet føre noget ved det her???