Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:07 Der er 17 kommentarer

Sun Certified Developer For Java 2 bog

Hej

Er der nogen der har gode erfaringer med bestemte bøger til brug for certificering til ovennævnte certificering. Det skal sige at det skal være til 1.3 da Sun i Danmark ikke er gået over til 1.4 version af testen endnu. ??. Jeg har prøvet at kigge bogmarkedet igennem, men kan ikke lige finde "BOGEN" til dette.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2002 - 14:10 #1
Ved du hvornår Sun i Danmark skifter?
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:11 #2
De har skrevet til mig at de endnu ikke ved hvornår de skifter.
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 14:21 #3
Den bedste er uden tvivl:
http://www.bookshop.co.uk/ser/serdsp.asp?shop=20037&isbn=0201596148

Kender selv 4 der har brugt denne bog er alle er bestået.

Når man har pløjet bogen igennem og forstået den, begynder man at lede efter mockexams på nettet og prøver dem også, en god er www.javaranch.com
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:24 #4
Den brugte jeg også til Programmer certificeringen, men jeg syntes den mangler noget i forhold til Developer eksamen, hvor man skal bygge et system.
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 14:32 #5
Til developer eksamen,er en bog ikke nok.

Det der bedømmes der er jo ikke students evne til at huske, men erfaring erfaring og atter erfaring.

p.s. Havde lige overset du spurgte efter Developer, sorry.
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:36 #6
Jeg ved godt jeg ikke kan lave løsningen på baggrund af en bog, men til gengæld kan den give mig nogle input om hvordan man smartest løser problemer. Dvs, hvilke teknik der er smart til hvad. Hvorledes de syntes jeg skal bygge min JDBC integration op, om jeg skal bruge RMI osv. Der er nogle af de bøger jeg har fundet det tager disse emner op, men ikke i høj grad nok. Det kan sagtens være at man har programmeret i utallige år, men ikke lige gør det på den måde de ønsker tingene løst. Derfor søger jeg en bog der kan give mig disse input, gerne skrevet af en der har fx. har været med til at udfærdige opgaverne fra Sun.

Morten.
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 14:42 #7
hmmm, den var straks værrere :(

2 gode bøger jeg bruger tit er:
Effective java http://www.bookshop.co.uk/ser/serdsp.asp?shop=20037&isbn=0201310058&DB=220
Taming java thread http://www.bookshop.co.uk/ser/serdsp.asp?shop=20037&isbn=1893115100&DB=224

Men lige om RMI og JDBC integration kan jeg ikke lige hjælpe dig.

Specielt effective java, kommer med en kæmpe bunke tips og tricks til optimering osv. Og Den om tråde forklarer ALT om tråde i java.

Måske kan Logical svare dig, men jeg har ikke set ham her i lang tid, han er Developer certificeret.

Men jeg tror du kommer meget langt med erfaring, og kendskab til design patterns osv.

Hvis du har specifike spørgmål kan du bare fyre dem af her.
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:47 #8
Det var noget i stil med :

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1590590309/ref%3Dpd%5Fnfy%5Fnr%5Fb%5F6/102-5797511-8768143

Problemet er bare at denne er til 1.4.

Jeg prøver at lade spørgsmålet stå lidt og se om der er andre der har input.. Ellers skal du nok få dem Disky :)
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 14:57 #9
det med point skal du ikke tænke på.

Måske skulle du bare vente til SUN DK får fingeren ud af bagdelen og skifter til 1.4

Forresten tag og køb dine bøger i UK der er de billigere og du slipper for moms.
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 14:59 #10
Penge er ikke et problem, da firmaet betaler. Jeg gider ikke vente på at SUN dk tager sig sammen. Det virker ikke som om de er ret meget oppe på beatet i forhold til SUN US. Jeg skal bare have det certificat og så videre til næste :)
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 15:10 #11
Hehe

Undskyld jeg spørger hvorfor har du så travlt ?

Jeg arbejder som Java konsulent, og har endnu ikke engang fået snøvlet mig til at tage Programmers certifikatet endnu.
Har ganske enkelt ikke haft tid endnu, jeg har for meget at lave på arbejdet.
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 15:44 #12
Jeg arbejder også som SystemtKonsulent med vægt på programmering i Java. Der er to grunde til at jeg har så "travlt. Den ene er at min boss står og presser på for at få så mange certificerede folk i afdelingen så vi kan blive et Autoriseret Java Center. Den anden grund er at sidst jeg var ude og kigge på job, ønskede alle dokumentation på at jeg kan programmere java, og var erfaren. En af disse ting var bl.a. certificeringer, så nu tager jeg alle dem jeg kan tage. Koster mig ikke noget, hverken testen eller bøgerne. Tiden må jeg tage til dette :)
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 16:08 #13
Lyder som en fornuftig årsag, kunne være jeg skulle snøvle mig færdig.

Problemmet er jeg gider ikke bruge min fritid på det :) Jeg vil heller dykke.
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 16:10 #14
:) Jeg har også masser af ting som jeg hellere vil end at forsætte med programmering når jeg har fri. Men mulighederne gør at jeg tager mig selv i nakken. Desuden er det det hele værd når man får den flotte lille nål.. hehhee..
Avatar billede disky Nybegynder
26. august 2002 - 16:13 #15
Hehe ja og et flot diplom jeg kunne hænge ved siden af mine dykkercertifikater :-))

hehe, tak for pep talk, jeg tror jeg vil få fingeren ud at ihvertefalde tage den første af dem :)
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
26. august 2002 - 16:15 #16
God læser.. :)
Avatar billede logical Nybegynder
30. august 2002 - 20:57 #17
Der er generelt ikke meget at hente fra litteraturen, men kort kan nævnes....Erfaring!

Der er ikke nogen korrekte eller forkerte løsninger, der er kun begrundelser for sine valg.

Mht. JDBC indgår det ikke! Tænk mere lowlevel, og lav det så det virker.

RMI eller serialisering?? RMI. Du er vel objektorienteret programmør.

Send mig lige en mail på logical@logical.dk, så har jeg lidt yderligere info.