Avatar billede b114080 Nybegynder
07. september 2000 - 09:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

8 minutter om at lukke ned !

Hej eksperter ! En af mine kollegaer har en maskine, der er 8 min + om at lukke ned. Vi sidder ved NT Workstations og ingen andre har det problem(vi har samme konfigurationer af soft/hardware). Det er næsten det samme, når den starter op. Vil det evt. hjælpe at køre noget scandisk og eller defrag ? Eller har I andre ideer
Avatar billede powell Nybegynder
07. september 2000 - 09:13 #1
Jeg tror det er en opsætning ved jeres netforbindfelse det er årsagen til problemmet.

Jeg forstår ud fra dit spørgsmål at i begge kører samme software aplikationer, og når der lukkes ned har i samme/ensartede indstillinger, hvoir din pc er ok, men din kollegas PC tager 8 år om at lukke ned!
Avatar billede herskegut Nybegynder
07. september 2000 - 09:13 #2
det kunne være at i med et eller andet tweak program har sat den omtalte maskine til at tømme din pagefile.sys hvis filen er af en stor størelse (200) kan det godt gå hen og tage en 5-6 minz

/Herskegut
Avatar billede lsim Nybegynder
07. september 2000 - 09:22 #3
Bruger I lokale eller globale profiler?

Hvis I kører globale profiler og din kollega fx har en masse store filer liggende på sit skrivebord eller en masse filer i Temporary Internet Files skal alle disse jo transporteres over netværket hver gang der logges på og af.
Avatar billede b114080 Nybegynder
07. september 2000 - 09:32 #4
Vi har jo samme netforbindelsesopsætninger, da det jo er standard-opsætninger, der bliver knaldet ind. Der er IKKE brugt et Tweak-rpg. da der er meget strenge regler om brugt af software osv. Det med profilerne ved jeg faktisk ikke, men jeg kan jo prøve at tjekke om hun har meget liggende i Temporary biblio. + mange filer på skrivebordet !
Avatar billede b114080 Nybegynder
07. september 2000 - 10:46 #5
Der ligger kun genveje på skrivebordet og ingen filer under temporary internetfiles, da hun meget sjældent er på Internettet !
Avatar billede lsim Nybegynder
07. september 2000 - 11:18 #6
Prøv alligevel at gå ind under
Control Panel/System/User Profiles
og se om hendes profil er type \"roaming\". Hvis den er, så prøv at sætte den til \"local\".

Hvordan er det med hendes mailbox. Har hun en masse slettede mails i \"Deletet Items\" (eller hvad den nu måtte hedde hos jer)?
Avatar billede b114080 Nybegynder
07. september 2000 - 11:28 #7
Jeg vil prøve din første ide lidt senere! Hun er lige til møde og har låst PC\'en! Med hensyn til mails, bruger hun et gammelt postsystem \'MEMO\' der fungerer over et HOST-system. Der er derfor ikke noget der hedder slettet post! !. gang du sletter det, er det slettet!

Vil der ikke ske noget ved at hun bruger en local profil i stedet for en global ? Jeg kan se at min egen maskine står til Global
Avatar billede lsim Nybegynder
07. september 2000 - 11:41 #8
Fidusen med globale kopier er at man får den samme profil uanset hvilken maskine, man logger på.
Dvs hvis du sætter hende op til at bruge en lokal profil, bliver alle ændringer i denne kun gemt på den lokale maskine.

Lige nu ligger der en lokal kopi af hendes globale profil på maskinen og den vil hun så køre videre med.

Jeg er dog ikke helt sikker på om du også er nødt til at ændre hendes bruger-opsætning på serveren under User Manager for Domains. Det kan jo godt være at den \"over-ruler\" opsætningen på den lokale maskine.
Avatar billede b114080 Nybegynder
07. september 2000 - 12:22 #9
Jeg kan ikke rette noget på serveren, men kan prøve at sætte profil\'en anderledes ! Vender tilbage, når det er forsøgt
Avatar billede itelm Nybegynder
08. september 2000 - 22:43 #10
NT 4.0 kan have rod i sin reg database skal du ryde op i. Desuden har lsim ret i at tem. internet filer belaste utroligt samt som b114080 filer der er gemt på skrive bordet. Bruger du desuden sp. 6 og har over 200 tekstyper instaleret får du ligledes problemer. Du kan åbne job listen og samenligne forskellen på servic programmer der kører dette kan indiker at i ikke har helt dt samme instaleret.