Avatar billede vieri Nybegynder
24. august 2002 - 14:35 Der er 18 kommentarer

Windows Update

Hvorfor laver microsoft ikke en update til windows 2000, så man kan spille ældre spil, som man nu kun kan spille på windows 98?
Avatar billede resten Nybegynder
24. august 2002 - 14:36 #1
Der skal du gerne finde en pacth på spille producentens hjemmeside.
Avatar billede vieri Nybegynder
24. august 2002 - 14:57 #2
Jeg har 3 spil jeg ikke kan spille, pga. jeg har windows 2000.
Det er Constructor ( www.acclaim.com ), Settlers III ( www.bluebyte.net ) og Age of Empires II ( http://www.microsoft.com/games/age2/ ) men kan ikke finde nogle patches, jeg skal bruge!
Avatar billede resten Nybegynder
24. august 2002 - 15:55 #3
Hvad sker der siden de ikke kan spilles ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. august 2002 - 21:59 #4
Hov hov hov...

Spørgsmål: Hvorfor laver man ikke Linux sådan at det kan køre spil?
Svar: Det kan det også godt, men producenterne vil ikke lave det.

Spilproducenterne må jo bare lave deres spil ordentlige eller rette dem til undervejs.
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. august 2002 - 00:12 #5
Avatar billede resten Nybegynder
25. august 2002 - 00:17 #6
Hej dr.m :)
Jeg var netop inde på din side idag for at se om du stadig leved da man aldrig ser noget til dig :-)
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. august 2002 - 00:24 #7
:) Hello resten, long time..
Well, I am a live allright. I update my site almost every day, but I am not subscribed to categories on E anymore. I visit randomly.

:o)
Avatar billede koldy Nybegynder
25. august 2002 - 03:10 #8
kan du ikke spille Settlers III og age2 ?.. jeg kan spille begge de 2 spil på min win2k maskine?..
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. august 2002 - 10:32 #9
Nu når jeg tænker over det, er der også et par af mine venner som har spillet Age2 på Windows 2000.

Men som resten skriver - hvad sker der siden at du ikke kan spille dem? Kommer der en fejl som siger at de ikke kan køre på Windows 2000 eller hvad sker der?
Avatar billede s.stud Nybegynder
25. august 2002 - 19:57 #10
Inden SP3 fandtes der en compability update til Win2k, som gjorde, at man kunne lade Windows køre et program, mens den simulerede en tidligere Windows - eksempelvis 98.

Nu er denne opdatering inkluderet i SP3, som pt. er udkommet på engelsk, men ikke dansk:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp3/default.asp
Avatar billede vieri Nybegynder
25. august 2002 - 23:41 #11
Der sker ikke noget.
Jeg har fået Age of empires til at virke, jeg havde bare kludret i det, da jeg skulle installere :o)

Men Settlers III virker ikke.
Jeg installerer. Det går helt fint. Men når jeg prøver at åbne spillet, siger den at jeg skal sætte Settlers III cd'en i cd-drevet og prøve igen. Men cd'en sidder i cd-drevet.
Jeg prøvede at installere på en anden pc, hvor der både er windows 2000 og windows 98 (jeg kørte win98) og der virkede det uden problemer, så det har tilsyneladende kun noget at gøre med windows 2000.

s.stud: Ingen SP3?? Jeg har SP2, så burde jeg vel kunne køre win98 spil?
Avatar billede vieri Nybegynder
25. august 2002 - 23:52 #12
dr.m: It doesn't seem to work with Constructor and Settlers III.
Avatar billede s.stud Nybegynder
26. august 2002 - 10:08 #13
SP2 indeholder vist ikke den compability update. Men jeg har installationsfilen liggende på min harddisk. Så hvis du giver mig din e-mail, så mailer jeg den.. Fylder 360 KB.
Avatar billede vieri Nybegynder
26. august 2002 - 14:09 #14
s.stud: cvieri@sol.dk
Hvilken installationsfil?
- Jeg har den danske version af windows, så hvis det er SP3-eng kan jeg desværre ikke bruge den.
Avatar billede s.stud Nybegynder
27. august 2002 - 18:19 #15
Min personlige erfaring med den opdatering er, at NFS III Hot Persuit ikke kunne kører under Win2k. Efter installation af opdateringen, kunne jeg vælge at køre programmet som en Win98-applikation, hvorpå det virkede.  Juhuuuu :)
Avatar billede vieri Nybegynder
28. august 2002 - 17:07 #16
s.stud: Det virker desværre ikke... Jeg kan godt sætte hak ved at den skal køre spillet i windows 95/98 format, men det virker alligevel ikke...
Avatar billede vieri Nybegynder
28. august 2002 - 17:08 #17
koldy: Kan du spille Settlers III fra din win2k maskine??
Avatar billede s.stud Nybegynder
28. august 2002 - 17:18 #18
mystisk....