Avatar billede xerex Nybegynder
23. august 2002 - 09:21 Der er 12 kommentarer og
7 løsninger

Mongo.dk | v3

Heysan..

Så er Mongo.dk v3 altså endelig blevet lagt ud på da world wide web. Så hvis i lige ville give lidt feedback, ville det være bred ymer ;)

Alt kreativt kritik kan bruges, både negativt og positivt. Et tal på 13-skalaen ville heller ikke være helt af vejen. Det skal lige siges at side ikke skal bruges som et "CV" til evt. kunder, men kun er en personlig sider, hvor jeg eksperimenterer med forskellige ting og sager..

Enjoy!

link@ http://www.mongo.dk

Thomas Skaarup
-xerex
Avatar billede xerex Nybegynder
23. august 2002 - 09:22 #1
Flot stavning.. Side = siden .. Sider = side .. :I
Avatar billede ladyhawke Novice
23. august 2002 - 09:24 #2
Flot site, lidt mere tydelig asfstand i mellem dine links i højre side ville være godt, måske sammen med lidt mere kontrast i farven :o) 10/13 herfra
Avatar billede cthun Nybegynder
23. august 2002 - 09:24 #3
Fedt design... Den kan bare ikke ses ordentligt på 800x600px... og man skal også scrolle lidt til højre hvis man køre 1024x768!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. august 2002 - 09:24 #4
Mail link i bunden virker ikke...

Mvh www.startfirma.dk

...vender tilbage om lidt :)
Avatar billede xerex Nybegynder
23. august 2002 - 09:28 #5
Har ikke meget tilovers for 800x600-folket .. :/
Tjekker lige op på det mail-link ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. august 2002 - 09:29 #6
http://www.thyminiimport.dk/ <-- dette link virker ikke

Ellers er det fedt billede-arbejde osv. Brugervenlighed stinker men det er ok på sådan en side :D
Avatar billede dna Nybegynder
23. august 2002 - 09:31 #7
1. Mail link er defekt! :-)
2. Din menu fandt jeg tilfældigt.. og kun fordi at jeg ikke kunne forstå hvad du havde gjort af den! Det er ikke så heldigt!

Bare lige min lille hurtige kommentar... ellers er den flot!

dna
Avatar billede xerex Nybegynder
23. august 2002 - 09:36 #8
Som jeg før har givet til udtryk for, er brugervenlighed noget af det jeg sætter nederst på dagsordenen, på min personlige side. Nej - den er ikke lavet til 60-årige word-kursus-uddannede, men til folk der også interesserer sig for eksperimenterende design, og ikke bare med den typiske venstreside-øverstehjørne menu .. Ellers tak for roserne ;)
Avatar billede xerex Nybegynder
23. august 2002 - 09:38 #9
thyminiimport.dk ... er under udvikling, som jeg vidst også giver til udtryk for ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. august 2002 - 09:39 #10
well, når ikke at læse alt det crap i farten ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:43 #11
Rimelig fed side, synes dog at den gamle var nemmere at navigere rundt på.

Horizontal scroller har du også i 1024x768 - ligesom på din gamle side, det bør rettes.

Virker ok i NS6 også.
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. august 2002 - 09:52 #12
øøøøøøøvvvvvv jeg kan ikke komme ind på siden.. :(
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
23. august 2002 - 10:28 #13
Jeg Syntes det er rart med et frisk pust væk fra de traditionelle rammer inden for webdesign, specielt når det nu er en portfolio/personlig side. MEN, ;o)

Jeg ved ikke hvem du er som person, men hvis jeg ikke vidste at du var en fyr ville jeg tro det var en piges site, utroligt feminint. Meget poetisk på en måde, med dusede farver og tekst der leder ens tanker over mod poesien.

Den der "Talk back" ting ser man ikke uden man leder!

Jammen ellers er det fede farver, lækker kombination af grafik, typografi og utraditionelt design i det hele taget.

MEN MEGET fimset/piget.. :)

/Musse

10@13
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. august 2002 - 12:04 #14
kikker med NS7.

Det fadede felt henover ansigtet i baggrunden er faded formeget. jeg føler slet ikke nogen kontinuitet i billedet.

siden kræver nærmest an brugeren kikker på den i et 1024 bredt vindue. Det er meget at kræve.

"fucked up", "fandnme", "shit", ...
Jeg har mødt tusinder af 'vrede unge mænd', frustrerede over at ingen gider lytte til dem, lidt hidsige og påståelige, og overbeviste om at verden burde være på en måde den ikke er...
UPS: det tog kun 2 linier af din tekst at sætte dig i bås. Hvorfor læse resten når jeg har mødt ham så mange gange før.

Det er helt sikkert uretfærdigt. Men det altså en af de ting vi gør. og nok den aller aller almindeligste fejl når vi prøver at snakke med andre. At vi snakker i det sprog vi selv forstår bedst (og synes er sejt), istedet for at snakke så den vi taler til har let ved at forstå det.

Din grafik siger noget helt andet, den er nærmest romantisk og drømmende, men du signalerer ikke din bredde på den måde, bare konflikt. Så jeg vil anbefale at du kører både tekst og grafik lidt mere indimod midten hvor dit gennemsnit er. på diverse undersider kan du så gå ud i diverse nuancer og vise hvor bredt du spænder. hver enket side bør være konsistent i sig selv.

mvh JakobA
Avatar billede gizp Nybegynder
23. august 2002 - 20:49 #15
Flot site men tekst kan være svært at læse, kan slet ikke se det der står lodret i højre side!
Men ellers flot

Hilsen
Gisp
Avatar billede xerex Nybegynder
27. august 2002 - 08:33 #16
Det er altid fedt at få lidt feedback fra dig Jakob, men der er lige et par områder jeg må kommentere.

Hvis du nu havde læst dig igennem min nyhed, og ikke de første 2 linjer, havde du allerede nu vidst, at jeg hverken er vred eller frustreret. Næ, jeg er skam glad nok pt. Havde du taget dig tiden til at læse det, havde du vidst at de 'overskrifter' du ser på siden, er citater fra filmen Pulp Fiction. At de for din aldersgruppe giver et forkert indtryk af siden, må så være jeres egen skyld, hvis i ikke tager jer tid til at læse indholdet.

Du skriver at du vil have jeg laver et middelmådigt design, med et middelmådigt indhold - Og blive glemt i mængden? For det er netop hvad man gør når man laver en side der er middelmådig. Mit design er kontroversielt, og det samme er de nyheder og tanker jeg skriver på min side. Derfor håber jeg at folk ikke glemmer min side i mængden, men derimod vender tilbage, for at læse mine nyheder og tanker. Det kan jeg fortælle dig de ikke gør hvis jeg skriver "Jeg hedder Thomas, jeg er 18 år, og jeg kan li' Leverpostej med rødbeder". Eller skriver om at der er en fiskekutter der er stødt på grund på Hanstholm strand.
At du ikke kan tolerere mit indhold, og mine meninger, er sådan set dit eget tab, for jeg synes du skal prøve at læse mine updates, det kan være at selv en gammel hund kan lære at lytte til andres meninger :)

Ellers tak for et godt stykke feedback, det er jo næsten standard for dig ;)

Musse: Jeg havde faktisk ikke tænkt på det som feminint, men hvis du siger det er det, jamen så er det da det :) .. Folk skal få deres eget indtryk af mig udfra indhold og design. Men jeg er nu hverken homoseksuel, eller feminin ;)

Ellers tak for jeres gode svar. Kan godt bruge mere feedback, så bare kom i sving :)
Avatar billede Trine Nybegynder
27. august 2002 - 15:03 #17
Meget elegant site. Det første jeg tænkte var: "Ringenes Herre". Ansigtet kunne godt lige ligne, når man ser det første gang, sådan lidt hurtigt.

Menuen skal man lede længe efter, efter et desperat søgen på hele siden, kunne jeg med musens hjælp se, at det virvar af tekst, der ligner et langt ord, var menuen, og at det lange ord var opdelt i fem.

Din Tagwall virker ikke!?

Du har ikke meget til overs for 800x600-folket. Det er så dit valg. Men ved diverse afstemninger på sider rundt omkring, kan man se, at der er en rimelig pæn slap personer, der stadig bruger 800x600 opløsning. Det er fuldstændig op til hver enkelte designer, om han vil tage hensyn til folket med små skærme eller ej. Men tager man ikke hensyn, frasorterer man dem sådan set.

Og som nævnt i de ovenstående feedback's, vises den heller ikke optimalt i 1024x768 opløsningen, man skal scrolle vandret. Så må man gå ud fra, at du som sidens designer, sidder med en højere opløsning end 1024x768.

Farverne/stilen: Farverne er rolige. De minder mig om gammelt brunt avispapir, og synes lidt poetisk og romantisk. Feminin vil jeg ikke nødvendigvis sige at den er. Stilen er gennemført både i opsætning, billeder, samt tekstformatering. Elegant stil og ordet "Motherfucker" passer ikke lige sammen.

Karakter: 10^@13 (for flot design og gennemtænkt grafik-valg).
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. august 2002 - 10:07 #18
Det er en ok side, men efter min mening virker den måske en lille smule trist og kedelig, hvilket skyldes den lidt dystre tone.

Det er godt at du har husket en lillebeskrivelse, for ellers synes jeg nok det er lidt svært at se hvad siden egentlig handler om.

For de lidt mindre professionelle, kunne det godt være svært at finde ud af hvor menu en var. Og så kan jeg heller ikke se hvorfor det hvide stykke, hvor menuen er placeret i højre side er så stort.

Så ser jeg heller ingen grund til at man kan bruge scroll (på ens mus), for der er jo ikke noget at scroll for.

Rent grafisk, synes jeg er side er ok.

Karakter: 8@13
Avatar billede ladyhawke Novice
06. september 2002 - 10:47 #19
Er det ikke på tide at lukke her? :o) (ingen nye svar siden 28/08-02)