Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ascii tabel

jeg kan ikke finde en ascii tabel der viser de første 32 tegn grafisk (hoveder, hjerter, noder osv..)

jeg har prøvet de første par sider på google..

Er der nogen der har et link til sådan en ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 22:34 #1
hoveder, hjerter, noder er ikke de første 32 i ascii.

de første 32 er kontrol-karkterer som linieskidt, carriage refurn, sideskift, tabulator osv

se http://www.asciitable.com/
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
20. august 2002 - 22:34 #2
søger du en tegnsæt ala Wingdings?
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 22:42 #3
jakoba> jeg kender godt tegnenes betydning, men de repræsenteres jo grafisk via tegnsættet (eks. i en dos hexeditor).
eks:
0 - (intet)
1 - "tomt" hovede
2 - "fyldt" hovede
3 - hjerter
så kan jeg ikke huske flere.. - det er derfor jeg skal bruge tabellen
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 22:44 #4
easysoftt> nej, det er i forbindelse med dechifrering af noget output jeg får via c's printf (jeg er nødt til visuelt at checkke at bytes'ene er korrekte)
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 22:48 #5
så vidt jeg husker kan man i win9x se tegnene i character map programmet under skrifttypen terminal. jeg har desværre ikke adgang til win9x, men hvis nogen vil linke til et screenshot...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 23:00 #6
soreno >> det er korrekt, men det er heller ikke ascii alfabetet du bruger der, det er et andet alfabet som microsoft har lavet til brug i DOS/Windows.

mvh JakobA
Avatar billede komp Nybegynder
20. august 2002 - 23:03 #7
Det tager da ikke mange minutter at programmere sådan en! Hvorfor gør du ikke bare det(jeg ved han kan)?
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 23:04 #8
nåå ja, selvfølgelig. det jeg skal bruge er de 32 første tegn i codepage865.
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 23:11 #9
så fandt jeg den jeg skulle bruge:
http://www.telegrupigi.com/images/865.jpg
Avatar billede soreno Praktikant
20. august 2002 - 23:12 #10
½
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 23:18 #11
takker