Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 19:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Linux og Trillian.

Hej Eksperter.. Jeg har 2 spørgsmål til jer.
Det første:
Jeg har en lille skod computer på 128 mb ram, 266 mhz og ikke et så godt grafikkort. Så vil jeg høre om jeg kan hente linux ned på min store pc (som jeg ikke vil installere det på før jeg har prøvet det), og så derefter brænde det over på en cd, og installere det på min lille pc. (Hvor og hvilket linux skal jeg hente, og hvordan installere jeg det?)

Det andet:
Synes i at Trillian er godt?

På forhånd tak.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:31 #1
Hej den mest bruger venlige er Red Hat 7.3. den kan sagtens køre på en 266Mhz. jeg ved ikke lige hvor du kan hente den. men inde på www.LinuXperten.dk kan du købe alle 3 cd billigt samt en masse andet software til linux.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:31 #2
Og ja jeg syntes at trillian er godt har selv brugt det i et års tid
Avatar billede oz2kas Nybegynder
20. august 2002 - 19:37 #3
mandrake og redhat vil nok være det bedste for dig i starten.
hvis du gerne vil lære linux, så tag og gør dig selv den tjeneste at læse: http://sslug.dk/linuxbog
du kan hente mandrake her: ftp://ftp.dkuug.dk/pub/mandrake/iso/Mandrake82-cd1-inst.i586.iso
og redhat her: ftp://ftp.dkuug.dk/pub/redhat/linux/7.2/en/iso/i386/enigma-i386-disc1.iso
Avatar billede oz2kas Nybegynder
20. august 2002 - 19:38 #4
trillian er dejligt. gode muligheder for tilpasning (opacity b.la.) mange protokoller (irc, icq, yahoo, msn og aim)
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:38 #5
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=7
Her kan du downloade Red Hat 7.3
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:40 #6
oz2kas> Hvorfor er det lige at du henviser til 7.2 (redhat) og ikke 7.3
Avatar billede oz2kas Nybegynder
20. august 2002 - 19:42 #7
mcpoppe >> sorry. kiggede bare på dkuug og så efter højeste version (har ikke kørt redhat i lang tid så jeg vidste ikke hvilken ver. de var nået til)
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:47 #8
En fed side til at finde alle muglige Linux ISO'er er www.linuxiso.org
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 19:51 #9
Okay så jeg skal altså hende Linux RedHat 7.3 fra en pc med nero burning rom, og brænder? Og hvor lang tid vil det tage at hente det når jeg har en 256 forbindelse?
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 19:55 #10
mcpoppe >> Du gav mig et link hvor jeg kunne købe linux red hat 7.3, og kan det passe at det er:

Red Hat Linux 7.3 (Disc 1/3)  75 kr.
Red Hat Linux 7.3 (Disc 2/3)  75 kr.
Red Hat Linux 7.3 (Disc 3/3)  75 kr.
Samlet pris:  225 kr.

????
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:56 #11
tjaa der er 3 cd'er til 7.3 det er ca 1800mb>>180000kb / 25kb
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 19:56 #12
Timmer jo de koster 75kr pr cd inc. moms og forsendelse
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 19:58 #13
Jeg tror ikke jeg gider download det, men hvis jeg så køber det (på det link mcpoppe gav mig), skal jeg så bestille de 3 cd'er, og er det enligt på dansk?
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 19:59 #14
Så jeg skal kun bruge de 3 cd'er? men er det på dansk?
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
20. august 2002 - 20:00 #15
Linux kan man selv vælge hvorfor et sprog det skal være på(ihvertfal redhat) Men jeg foretrækker engelsk for hvis man vælger dansk så skal man til at oversætte alle kommandoerne til dansk. og det er ikke altid at dem der har programmeret det oversætter det til noget logisk
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
20. august 2002 - 20:03 #16
k
Avatar billede oz2kas Nybegynder
20. august 2002 - 20:09 #17
du behøver kun cd. 1 til hver af distributionerne.
du kan få dem billigere på http://linuxpusher.dk/