Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:08 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Spil vil ikke køre - skal bruge cd

Jeg har købt spillet 'Settlers III'
Når jeg prøver at starte det, fortæller det mig at jeg skal indsætte cd1 i cd-drevet. Men det har jeg gjort. Jeg har også prøvet at indsætte cd2, men der sker stadig intet...

Hvad kan jeg gøre, for at køre spillet uden cd?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2002 - 00:13 #1
hmm...det lyder meget som et "jeg har downloadet en cracket version og skal bruge noget så jeg kan køre det uden cd"-spørgsmål...
Avatar billede komp Nybegynder
20. august 2002 - 00:14 #2
Gå til forhandleren og byt det. DU FÅR INGEN LINK TIL CRACK HER!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. august 2002 - 00:15 #3
Det lyder usansynligt at det vitterligt er en lovligt købt version.

Men har du alligevel købt det, henvend dig til sælgeren af spillet og reklamer (da du i så fald har fået en defekt version).

Du får IKKE hjælp til at finde cracks vha. Eksperten.

NanoQ/coadmin
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:15 #4
thesurfer: Jeg kan forsikre dig om at jeg ikke har downloadet eller "cracket" det.

Jeg har købt det, 199,- PC BEST BUY, med serienummer og det hele!

komp: Jeg købte det for +1 år siden.
Avatar billede komp Nybegynder
20. august 2002 - 00:16 #5
Så mail til producenten.
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:17 #6
du kan ikke køre det uden cd, og så vidt jeg husker har det ikke serienummer
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:17 #7
Kan det have nogen betydning at jeg har WINNT?
Der går 5-10 sekunder, fra jeg åbner spillet, til den skriver: "Please insert 'SETTLERS III' cd1"...
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:18 #8
/cdc: Jo, det har serienummer, min version har ihvertfald.
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:18 #9
komp: Kan jeg godt det, når det er over et år siden jeg købte det?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. august 2002 - 00:20 #10
At du har NT kunne godt være en forklaring... det er meget sansynligt at spillet IKKE kan afvikles under NT.
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:21 #11
sidder selv med pakken her, og det er intet serienummer, og det er den scandinaviske version, mystisk....
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:22 #12
nanoq: Hvad kan jeg så gøre?

Jeg har fundet følgende på Blue Bytes FAQ side:

The game “The Settlers III” was not developed for Windows XP and was not tested for it. To play “The Settlers III” under your Windows Full Version, you only need to install a secondary Bootpartition with Windows 98.

Hvordan får jeg fat i det? Er det noget jeg skal købe?
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:25 #13
NT skulle ikke være problemet:

Minimum Configuration:
100 MHz Pentium®
32 MB RAM
2 MB Graphic Card (DirectX-compatible)
200 MB free hard disk space
2x-CD-ROM
Windows® 95 or Windows® 98 or Windows® NT 4.0
DirectX 6.0
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:26 #14
/cdc: Hvis du tror jeg har "cracket" spillet, så kan du godt droppe det. Jeg har købt spillet, det er udgivet af PC BEST BUY, som putter gamle spil i nye kasser og sælger dem billigt.

Til alle der beskylder mig for at have downloadet spillet:
Bare fordi jeres venner sidder og cracker og downloader ulovlige spil på nettet, er det ikke ens betydende med at alle gør det! Jeg synes det er rimelig groft at beskylde mig for at have downloadet spillet på nettet... Og hvis i vil snakke mere om det, bedes i smutte fra mit spørgsmål!!
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:26 #15
I am an NT4 user - which Service Pack is necessary?

Windows NT4 users will need Service Pack 4 for Multiplayer and Singleplayer mode. With Service Pack 3 you will only be able to play in Singleplayer mode. NT2000 users do not need to install service packs to play "The Settlers III".
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:27 #16
/cdc: Okay, så fatter jeg ikke hvad problemet kan være!
Men er der nogen der ved om jeg kan brokke mig, når det er over 1 år siden jeg har købt det?
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:27 #17
rolig nu, syntes bare det var mystisk
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:28 #18
Ja, men jeg kan jo ikke engang komme ind i spillet...
Jeg har Sevice Pack 2.
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:28 #19
cdc: Nåååh, så du har et spil? Det er nok downloadet fra nettet, hva'!
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:30 #20
du kan prøve, men det du kommer nok ingen veje med det.
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:30 #21
di skal have service pack 4
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:31 #22
ja
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:32 #23
Nej..og jeg har fundet serie nummeret, den er bag på bookletten :o)
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 00:33 #24
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:35 #25
Service Pack 4? Er det så for Windows? Er det gratis?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. august 2002 - 00:37 #26
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:49 #27
Har jeg windows NT 4.0, eller Windows NT (alpha)?

Oplysninger:
Microsoft Windows 2000
Service Pack 2
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:50 #28
Jeg har dansk Windows, men den servicepack som nanoq linker til er jo engelsk, eller hvad?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 00:52 #29
Hmm har du Windows 2000 eller Windows NT4?
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:54 #30
heh, ingen anelse?!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 00:55 #31
Klik på startknappen og se hvad der står i venstre side af den der boks der kommer frem.
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:56 #32
win2000 :o) ups
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 00:57 #33
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil køre et spil, der kræver win98?

Jeg har windows 98 cd'en, men jeg skal vel ikke installere hele programmet?!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 00:58 #34
Windows 2000 service pack 2 er den nyeste så vidt jeg husker.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 00:59 #35
Prøv at rense cd'en og hvis det ikke løser problemet, så prøv at sende en mail til spilproducenten.
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 01:00 #36
fiskesuppe: Okay, det er den jeg har.
Ved du hvad jeg skal gøre, hvis jeg vil spille et spil der kræver win98?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 01:05 #37
Minimum Configuration

IBM PC or 100% compatibles
100 MHz Pentium®
32 MB RAM
Windows® 95, Windows® 98 or Windows® NT 4.0
200 MB free hard drive space
2X CD-ROM drive
2 MB graphic card (DirectX® 6.0 compatible)
Mouse
DirectX® 6.0

Hvis det virker til Windows NT, så virker det også til Windows XP - alt andet vil være besynderligt! I stedet for at gå ud og køne Windows 98, ville det så ikke være nemmere bare at købe Settlers 4? Jeg ved ikke hvorfor du ikke kan få det til at virke hvis der ikke er ridser i cd'en.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. august 2002 - 01:08 #38
sp3 ER faktisk kommet ;)
Avatar billede vieri Nybegynder
20. august 2002 - 01:10 #39
Der er 0 ridser i cd'en!!
Jeg har windows 98, kan jeg nøjes med at installere en lille del af det?

Dette står på en settlers faq side:

The game 'The Settlers III' was not developed for Windows XP and was not tested for it. To play 'The Settlers III' under your Windows Full Version, you only need to install a secondary Bootpartition with Windows 98.

Hvad er det for noget fra win98 man skal have, for at kunne køre spil, der kun er win98 kompatible?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. august 2002 - 01:16 #40
"The Settlers III was not developed for Windows XP" <-- ja men du har jo heller ikke Windows XP(?)

og nej man kan ikke installere en lille del af Windows 98. Du kan have 2 styresystemer på den samme maskine hvis du har 2 harddiske eller 2 partitioner (harddiskdrev eks. c:\ d:\ e:\ osv.) hvor der så kan ligge et styresystem på hver partition. Under opstarten af computeren skal du så vælge hvilket af de to styresystemer du vil bruge.
Avatar billede vieri Nybegynder
24. august 2002 - 00:48 #41
Jeg har nu fundet ud af at problemet 100% sikkert er at jeg kører Windows 2000. Jeg har testet spillet på en win98 maskine, hvor det kører perfekt.
Avatar billede initializing Nybegynder
24. august 2002 - 00:54 #42
Læs bag på kassen. Der står om det udnerstøtter WIn2000...