Avatar billede abc168 Nybegynder
19. august 2002 - 00:25 Der er 9 kommentarer

printer sort farve

Jeg har en hp deskjet 990 cxi professional series. Min printer printer altid "grey" farve. Hvordan kan jeg få den printe sort teksten når jeg skal printe dokumenter.Hvordan indstiller jeg på printen?
Avatar billede sthen Nybegynder
19. august 2002 - 00:50 #1
Når du skal til at skrive ud fra filer menuen/udskriv får du din dialogboks op, hvor du kan vælge hvor mange styk du vil udskrive osv.

Her klikker du på knappen egenskaber/properties.

Vælg fanebladet avanceret.

Fjern fluebenet i "print in greyscale"
Avatar billede abc168 Nybegynder
19. august 2002 - 01:33 #2
Problemet er, der ikke er fluebenet i "print in greyscale". Jeg vælger avanceret, så kommer frem dokument setting og er der står "color printing mode" er "true color 24 bpp." og jeg kunne ikke vælgere. Jeg ved ikke hvordan skifter " greyscale" til sort???
Avatar billede abc168 Nybegynder
19. august 2002 - 01:47 #3
Jeg fandt ud af at " der står kun "Grayscale 8bpp" i " color printing mode". Hvordan kan jeg skifte "Grayscale " til " blackscale"?
Avatar billede summer Mester
19. august 2002 - 10:26 #4
abc168, Grayscale  ER sort
Nu ved jeg ikke hvilken windows, men det er bedst at ændre det permanent i Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Printere -> Højreklilk på din printer -> vælg Egenskaber -> Under Farve sætter du den til Automatisk og sæt flueben i ICM. Det er også her du ændrer andre indstillinger på din printer.
Fordelen ved at gå ind i Kontrolpanel og ændre indstillinger, er at de er permanente (til du evt. ændre igen)
Ellers en fin printer du har ;-)
Avatar billede abc168 Nybegynder
19. august 2002 - 11:15 #5
Jeg bruger Windows XP og jeg har være i Kontropanel og instillet farve til Automatisk og ICM. men Der printede ud stadigvæk lystsgrå farve teksten. Er den slags printer basale farve "grå " farve? DVS man kan ikke printer sort teksten???
Avatar billede summer Mester
19. august 2002 - 12:50 #6
Nej Gray scale er selvfølgelig også sort. Har du tjekket din farvestyring samme sted, at den står til sRGB Color Space Profile, som automatisk standard. Under alle omstændigheder skal alle dine hardwareenheder køre med samme farveprofile.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2002 - 14:04 #7
Jeg har en 820CXi Proff. Series - det er jo samme "familie"
Alt det ovenstående forekommer fornuftigt og rigtig nok.
Hjælper det ikke ville jeg vælge at fjerne/afinstallere printeren, og derefter installere printeren på ny.
Avatar billede abc168 Nybegynder
23. august 2002 - 22:15 #8
Ok! Jeg prøver lige....
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 21:24 #9
Luk venligst spm.