Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken db er bedst?

Hvilken af følgene databaser er bedst?
jeg tænker mest på: fylder mindst og hurtigst at søge i.

Access
dbase3
dbase4
dbase5
Foxpro 2.0
Foxpro 3.0
Paradox3
Paradox4
paradox5
Lotus WK3
Lotus WK4
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2002 - 17:10 #1
MYsql til linux
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:11 #2
jeg skal bruge det til et bookingsystem som bliver lavet i visual basic
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. august 2002 - 17:17 #3
bufferzone >> også til windows hvis man er til den slags! :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2002 - 17:20 #4
Hvis du laver tilgangen til databasen med SQL statements, hvilket man gør med VB, så er det faktisk lige meget hvilken database du anvender. SQL statements kan hente og skrive data til alle de databaser du har nævnt plus et par flere. Hvis du laver tatabaset i access til at starte med og tilgangene som SQL, kan du altid protere databasen direkte til f.eks. en MS SQL server. Access er let at arbejde med og køre på en lille arbejdsstation, når database så bliver stor og har mange brugere kan den flyttes uden de store problemer
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:20 #5
Må jeg så høre???
er det MYsql jeg skal kaste mig over???
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:22 #6
men har Acces det ikke med at blive stor?
jeg vil helst starte det rigtige sted med det samme, så jeg ikke skal flytte den på et senere tidounkt
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2002 - 17:31 #7
Acces er til små opgaver med få brugere, men da den er let at arbejde med og let at portere til MS SQL, starter jeg ofte med den. Den kræver heller ikke dyre licenser, da den følger med Office
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:32 #8
kan du forklare helt præcis hvad MS SQL er?
er det bare en anden form for db, eller er det en server?
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:39 #9
Det jeg går efter er, at databasen skal være så lille som mulig, men samtidig være hurtig at søge i!!!!!!
grunden til at den skal være lille er, at der bliver jævnlig taget backup, som bliver sendt per mail!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2002 - 17:39 #10
Det er microsofts SQL database, her kan du læse en del om den

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/sql/default.asp
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. august 2002 - 17:57 #11
MEN HVAD FYLDER MINDST af de forskellige db'er?
Avatar billede nih Novice
18. august 2002 - 22:14 #12
Det skal du ikke tænke så meget på. At overføre data vha email kan foregå ved at lave et alm .txt fil udtræk. Den fylder præcis datamængden.

Men er det en flerbruger-app, eller en web-app ??????

Hvad programmere du i ADO, DAO, BDE el andet ?????

Niels
Avatar billede blu Nybegynder
19. august 2002 - 08:12 #13
Hvis dit booking-system skal anvendes i et lokalnet, vil jeg på det kraftigste anbefale at du prøver Clarion fra SoftVelocity. Det er hurtigt at programmere, endnu hurtigere at installere og yderst fleksibelt (og du behøver kun at købe én udviklerlicens og ingen brugerlicenser!).
Avatar billede hadaps Nybegynder
19. august 2002 - 16:43 #14
visual basic 6.0

og det skal kun bruges på 1 computer ikke noget netværk!!!

Grunden til at den skal fylde mindst mulig er, at nogle af dem filen bliver sendt til har kun 56k modem!!!!