Avatar billede oh_no Nybegynder
16. august 2002 - 20:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hardware- eller softwarefejl??

Min nye maskine med XP opfører sig underligt. Det giver sig udslag i to mærkværdigheder:
1: Ved næsten hver genstart får jeg ved opstart af XP en blå skærm med advarslen: "Fundet fejl i windows afbryder opstart for ikke at beskadige harddiske. Kontroller HD controllere, HD osv. Kør CHKDSK /F.....Og så en eller anden lang adresse"
Dette gentager sig 2-3 boots før normal opstart opnåes. Problemet løser også sig selv hvis maskine står ca. 10 min inden nyt boot. PISSEIRRITERENDE!!!
2: Når der så er kommet liv kører explorer fint og med god hastighed i ca 3 min, hvorefter hastigheden falder til næsten 0, men det kør. MSN messenger logger på og af i en uendelighed, og jeg fatter overhovedet ikke hvad der sker.

Håber at der er en af jer der kan give mig et godt råd...I så fald er det ikke første gang...Og garanteret ikke sidste.

Vh  Oh_no
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2002 - 22:01 #1
for mig lyder det som om du har reddet dig en virus som får maskinen ud i nogle loop der optager processoren mere og mere.

Har du kørt chkdsk /f på den?
Avatar billede dsj Nybegynder
16. august 2002 - 22:06 #2
Du er inde i et område, hvor næsten alting kan være problemet. Her er nogle ting du skal tage og tjekke og undersøge nærmere for at finde frem til problemet. Og rapporter så tilbage hvad du finder ud af, så skal vi nok finde problemet.

Jeg vil kalde dit problem et "ustabilitetsproblem".

1. Prøv med Windows 2K og se om det også kører ustabilt.
2. Defekte RAM kan nemt resulterer i sådanne mærklige problemer - prøv med nogle andre RAM-moduler.
3. Opdater din BIOS og hent de nyeste motherboard drivere fra internettet.
4. Fjern så mange udvidelseskort som muligt og se om noget ændre sig (lydkort, netkort osv.)

Prøv lige det.
Avatar billede dsj Nybegynder
16. august 2002 - 22:08 #3
Det er i øvrigt sjældnere virus end mand tror...men muligheden er der, jeg tror det bare ikke. Nu siger du din "nye" maskine. Jeg vil tro at det er en hardware fejl et eller andet sted, men prøv lige ovenstående ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2002 - 22:11 #4
så sjældent er det heller ikke http://www.eksperten.dk/spm/246380 blot en af dem
Avatar billede oh_no Nybegynder
16. august 2002 - 22:34 #5
Chkdsk giver intet negativt feedback.

dsj: Lyder som om jeg bør tage min dyrtindkøbte serviceaftale i brug med det samme. Dine løsningsforslag overstiger vist mine ti tommelfingres evner. Jeg lader sp. stå åbent indtil jeg har fundet en løsning og vender tilbage ser om du har haft ret. Indtil da tak for hjælpen....på gensyn
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
16. august 2002 - 23:15 #6
Prøv at teste RAM med memtest86: "http://www.memtest86.com".
Avatar billede oh_no Nybegynder
19. august 2002 - 18:03 #7
Hej igen..
Nu står jeg helt af. Tilsyneladende skal man bare installere brændeprogrammet Nero for at få det hele til at køre fint igen.....eller hvad? Nu har alt kørt fint i to døgn men ca. 10 genstarter.
Hvad nu med point? Det har I vist mere styr på. Skal der uddeles nogle?

Vh oh_no
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. august 2002 - 18:41 #8
ja, er du tilfreds får du et svar ;o)
Avatar billede dsj Nybegynder
19. august 2002 - 21:04 #9
10 genstarter er da også en del på 2 døgn...

Selv genstarter jeg en gang om dagen, HVIS jeg er uheldig, ellers ikke - kører win2k.
Avatar billede dsj Nybegynder
19. august 2002 - 21:05 #10
Du får da lige et svar, hvis du synes jeg har bidraget med noget brugbart :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2002 - 11:27 #11
jeg siger tak for pointene ;o)