Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
15. august 2002 - 18:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Unresolved symbols i ext3.o

Hej eksperter,
Jeg har lige downloadet den nye kerne 2.4.19. Jeg har så konfigureret den som jeg ville mene det skulle se ud, og compilet. Helt uden fejl indtil videre. Men når jeg så prøver at boote op med min nye kerne, ja, så får jeg en helvedes bunke "Unresolved symbol" fejl i /lib/ext3.o, og en meddelelse om at init= ikke blev fundet (systemet kan ikke komme i kontakt med harddisken).

Hvad skal jeg gøre? Det er ret irriterende, specielt fordi jeg ret gerne vil have en ny kerne da jeg har 2 NTFS partitioner med alle mine ting på.

// Simon
// This sentence no verb.
Avatar billede gathond Nybegynder
19. august 2002 - 04:31 #1
Du har husket at lave en make dep efter at du configurede kernen ikke? noget kan tyde på at der er noget som ext3 kræver er der der ikke kan findes.

Ext3 supporten er i kernen ikke? ikke som et modul? (tyder placeringen under /lib/ på godt nok er det /lib/modules/kerneversion/ i debian som jeg er vandt til, men det skulle jo ikke gøre noget
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
19. august 2002 - 09:49 #2
Jep, jeg har kørt make dep.
Ext3 er kompileret i kernen, sammen med ext2 modulet.

// Simon
// This sentence no verb.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
25. april 2004 - 21:51 #3
Lukker.
Til andre med samme problem, kør "make clean" før "make bzImage"... er dog ikke længere rigtig relevant med 2.6-kernen.