Avatar billede lionking11 Nybegynder
01. september 2000 - 16:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Format C: /u

Jeg har hørt af flere, at skal man være helt sikker på ens HD bliver slettet, skal man skrive format c: /u fra en dos promt. J0eg kunne godt tænke mig at vide, hvad denne kommando gør og helt præcist betyder. Hvis nogen kender en side på nettet, hvor man kan finde informationer om dos kommandoer, eller kan oplyse mig om de forskellige format kommandoer, hører jeg gerne fra dig :-)
Avatar billede hojben Novice
01. september 2000 - 17:21 #1
/U = no Unformat...

C:\\WINDOWS>format /?
Formaterer en diskette til brug sammen med MS-DOS.

FORMAT drev: [/V[:navn]] [/Q] [/F:størrelse] [/B | /S] [/C]
FORMAT drev: [/V[:navn]] [/Q] [/T:spor /N:sektorer] [/B | /S] [/C
FORMAT drev: [/V[:navn]] [/Q] [/1] [/4] [/B | /S] [/C]
FORMAT drev: [/Q] [/1] [/4] [/8] [/B | /S] [/C]

  /V[:navn]    Angiver enhedsnavn.
  /Q          Udfører en ekspresformatering.
  /F:størrelse Angiver størrelsen på den diskette, der skal forma
              160, 180, 320, 360, 720, 1,2, 1,44, 2,88.
  /B          Allokerer plads på den formaterede diskette til sy
  /S          Kopierer systemfilerne til den formaterede diskett
  /T:spor      Angiver antal spor pr. disketteside.
  /N:sektorer  Angiver antal sektorer pr. spor.
  /1          Formaterer en enkelt side på en diskette.
  /4          Formaterer en 5,25\" 360 KB diskette på et high-den
  /8          Formaterer otte sektorer pr. spor.
  /C          Tester klynger, der er markeret med \"beskadiget\".

Avatar billede hojben Novice
01. september 2000 - 17:23 #2
desværre kan man ikke bruge fx. /q (quick) når man lige har oprettet en partition i fdisk.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. september 2000 - 17:53 #3
Fuld formatering uden fortrydelsesret! Hojben har allerede skrevet det!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede lionking11 Nybegynder
01. september 2000 - 18:06 #4
Jeg takker jeg begge. Kanon hjælp :-)