Avatar billede neo100 Nybegynder
13. august 2002 - 18:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at afspille Ringenes Herre

Jeg har lige fået Ringenes Herre på DVD, men jeg kan ikke afspille den på min stationære DVD, men på PC´en er der ingen problemer?? Min DVD afspiller er en Acustic Solution model??? Jeg tror det er en Mustek V562 silver i forklædning. Den er ihvertfald fulstædig magen til bare med andet logo. http://www.mustek.de/eng_/html/produkte/dvd562.htm
Er der nogen der kan give et svar på hvad problemet er?
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. august 2002 - 19:03 #1
Nå fandt lige frem til at det er en Acoustic Solutions DVD 551
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
13. august 2002 - 19:08 #2
Prøv at rense dvd'en med en klud og prøv igen. prøv et par gange igen hvis det ikke virker. Jeg har prøvet hvor jeg skulle rengøre dvd'en 4 gange før det virkede.

basic.smurf
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
13. august 2002 - 19:09 #3
... glemte lige at dvd-afspilleren muligvis har en dårligere laser end computer dvd'en, derfor skal den være renere.

B.S
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. august 2002 - 22:03 #4
Har prøvet, DVD´en er helt ny.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
14. august 2002 - 14:08 #5
Ved ikke så meget om dvd afspillere, men er den kodefri!? hvis ikke kan det jo nok skyldes problemmet!
Avatar billede f-l-j Nybegynder
14. august 2002 - 14:17 #6
Hvad gør den? Skriver den fejlmelding, eller no disk?
Avatar billede neo100 Nybegynder
14. august 2002 - 18:58 #7
DVD afspilleren stod til kodefri. Der meldte den "41" i displayet. Så ændrede jeg regionen til 2 som DVD´en er, men det samme skete.
Avatar billede hugo1234 Nybegynder
15. august 2002 - 14:09 #8
jeg har også haft et problem med Ringenes herre.....
sæt den i og vent ca.10sec. og tryk ok på din fjernbetjening.
det kan være sprogvalg menuen i starten den ikke kan vise(starter dansk menu).
det var problemet med min
Avatar billede neo100 Nybegynder
15. august 2002 - 18:48 #9
hugo1234-> prøvede det men det virker desvære ikke. Jeg prøvede også at sætte DVD afspilleren til at starte default op med englesk menu. Det hjalp heller ikke. Jeg tror dog du har fat i noget af det rigtige, for hvis jeg slår over på NTSC som giver et skævt billede på TV´et, kan jeg se noget af menuen???????
Avatar billede webing Nybegynder
19. august 2002 - 11:09 #10
Har hørt at det muligvis kan skyldes et dårligt/billigt DVD drev, der ikke kan læse dvd'en da den ene cd til Ringenes herre er ret omfattende (den med filmen).

Har selv et problem på den ene af mine computere, hvor man intet kan se, heller ikke i stifinder. Når man sætter DVD'en i drevet, kører den et øjeblik, for så at stoppe. Det er dog kun et problem med Ringenes herre. Kan godt afspille andre DVD'er på computeren med problemet.
Avatar billede lmc Nybegynder
23. august 2002 - 10:03 #11
Problemet er ikke jeres DVD afspiller, men DVD skiven, SF film har haft lidt problemmer med dem der har tryket deres LORD OG THE RING ned på DVD.Problemet var at en af glas masteren var def.
Så prøv at få den byttet, det vil jeg tror hjælper, hvis i altså få een af de ok.

Hilsen LMC
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. september 2002 - 14:27 #12
Har sendt DVD afspilleren til rep.