Avatar billede malcolmx Nybegynder
12. august 2002 - 17:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overførselstid.

ok... jeg ved ikke helt om det spørgsmål hører hjemme her men: Jeg skal have fundet en kode eller noget (ved ikke helt hvad det er jeg skal bruge) som kan vise overførsels tider på div. filer men kan DL.
Findes der en kode/formel til det???
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 18:09 #1
ikke en pålidelig formel, for det er efterhånden standard at komprimere filer før de sendes over nettet. det gør tiden kortere.
samtidig skal browser og server lige snakke lidt før transmissionen kan starte. det gør tiden længere.

men den grove regel er at der skal sendes 10 bit for hver byte
så en 88kiloByte fil svarer til 880 kilobit
med 56k modem  ==> (880/56) sekunder = 16 sekunder
med 256k adsl  ==> (880/256) sekunder = 3,44 sekunder
osv

mvh JakobA
Avatar billede malcolmx Nybegynder
12. august 2002 - 18:14 #2
så det vil sige hvis jeg har en fil der fylder 3,16 mb skal jeg gange det med 10 og dividere det med linien som henter det???
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 20:57 #3
ja.
takker