Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 10:13 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Zyxel prestige 304

Har et meget intressant problem med ovenstående router, den er sat op til at sende alt trafik udefra på port 80 videre til en intern ip, det virker også fint udefra, men internt på det lokale net, får jeg fat i webconfiguratoren istedet for webserveren, hvordan kommer man udenom dette problem ?
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 10:37 #1
WEB siderner kan kun ses udefra der er ikke intern adgang til disse via routeren

a-tot
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 10:38 #2
Zyxel har sagt at de arbejder på at ændre dette, men efter hvad jeg ved er det pt. ikke frigivet.

a-tot
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 10:39 #3
Tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre at opsætte det, så det er muligt, det kan du ikke bilde mig ind, hvis det er det du prøver.
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 10:42 #4
Jammen så vil jeg da anbefale at du ringer til Zyxel. De er meget flinke, hvis du får anvist hvordan, så tror jeg vi er mange, som har en Zyxel router der bliver glade.

a-tot
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 10:45 #5
Har hørt at det skulle kunne klares med en inhouse dns server ?
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 10:53 #6
netsrac >> Her er det svar jeg fik fra Zyxel på næsten samme spørgsmål !!

Sitat:
Du skal forwarde port 80 i SUA/NAT til den interne adresse som din
server har.
Så virker det.
Vær opmærksom på at dette kun vil virke udefra.
Du kan altså ikke kontakte din egen server via WAN IP'en.
Det kommer der dog senere understøttelse af i firmwaren.

--
Jimmy Jensen - ZyXEL Communications A/S
Columbusvej 5, Soeborg, DK-2860
Phone  +45 39550700 - Fax +45 39550707
Support +45 39550785
Did you check http://www.zyxel.dk today?
Sitat slut:

a-tot
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 13:15 #7
ha ha, man skal bare opsætte en in house dns server, med forwarder til routeren, definere de domain man skal se inhouse til den interne server ip og sætte dns serveren til den nye dns server på alle klienter også kører det!
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 14:23 #8
Hej netsrac >> Det er da helt fint at du har fået det at virke :)

Jeg er ikke helt sikker på, jeg har forstået hvordan du har løst problemet, men hvis du får lyst til at beskrive det udførligt, så lytter jeg gerne.

Takker for point, men har jeg nu fortjænt dem ???

a-tot
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 14:26 #9
a-tot >> Tja du kunne da ihvertfald fortælle mig at der kom noget nyt firmware til routeren, på et eller andet tidspunkt.

Jeg vil gerne prøve at forklare dig det, men det kræver at man har lidt forstand på DNS også kræver det at man har en server med indbygget DNS, som f.eks. windows 2000 server, har du den ?
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 14:44 #10
Jeg har en server med SBS 4.5 (NT4, Exchange, Proxy osv.)(multihomed)hvor serveren via det ene netkort tildeler IP til de lokale PC'er og via det andet netkort taler sammen med routeren med fast IP (Exchange kræver fast IP den vej)
Efter det jeg kan se benyttes WINS serveren til tildeling af IP's

a-tot
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2002 - 14:51 #11
Okay, jeg ved desværre ikke lige hvordan man opsætter DNS på Win NT4.