Avatar billede lklingenberg Nybegynder
07. august 2002 - 01:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forsinke Response.Redirect

Hi,

Kan man forsinke Response.Redirect således at viderestillingen først sker efter nogle sekunder?

/Lars
Avatar billede moroax Nybegynder
07. august 2002 - 02:17 #1
ASP er server side og ANER ikke hvad clienten laver, så nej,
Brug javaScript i stedet for
<Script>
    Settimeout ('sidenher', 100)
</Script>

* MoRoax.dk
Avatar billede bobbedude Nybegynder
07. august 2002 - 08:40 #2
med dette komponent kan du selv bestemme hvorlang tid der skal gå
A stop-clock component for ASP. In version 1.0
http://www.cs.niu.edu/%7Ez951259/asptime.zip
Avatar billede zeth Nybegynder
07. august 2002 - 08:54 #3
Du kan også bruge ASPWait...hent det på serverobjects.com
Avatar billede tmceu Praktikant
07. august 2002 - 09:43 #4
Du kunne også blot udskrive flg. til browseren:

<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="10; url=minside.asp">
</HEAD>
<BODY>
Vent på redirect...
</BODY>
</HTML>

Så kan brugeren se at der sker noget. Der findes ikke nogen bedre måde at jage brugere væk på, end at et eller andet tager lang tid og de ikke aner hvad der foregår.
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
07. august 2002 - 10:09 #5
-> tmceu:
Du har ret! Det er ikke videre pænt at lade folk vente uden at der sker noget eller uden at man oplyses om at der sker noget.

Jeg vil nu bruge min Response.Redirect uden forsinkelse - guderne skal vide at man venter nok på internettet...

...og da jeg ikke synes de andre løsninger lige passer ind i mit temperament er du den heldige modtager af hele 15 point  ;-)
Avatar billede tmceu Praktikant
07. august 2002 - 10:11 #6
Ih tak :-)