Avatar billede dcdc Nybegynder
06. august 2002 - 12:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

DOS i fuld skærm under Windows XP???

Jeg har et gammelt (men godt) program skrevet i Pascal som kører fint under windows 98 men kun vises på halv skærm under XP.
Jeg har prøvet mulighederne i guiden programkompatibilitet uden ændring. Jeg har også prøvet at ændre skærmindstillinger men
HVAD GØR JEG??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. august 2002 - 12:28 #1
har du prøvet Alt+Enter ?
Avatar billede nejmann Nybegynder
06. august 2002 - 12:33 #2
Så vidt jeg er orienteret så kan det ikke lade sig gøre...
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2002 - 12:37 #3
Alt+Enter funker da i WinXP
Avatar billede nejmann Nybegynder
06. august 2002 - 12:44 #4
Jeg overgiver mig... det virker! Men det har det ikke hele tiden gjort
Avatar billede dcdc Nybegynder
06. august 2002 - 13:03 #5
Ja det giver godt nok et vindue men IKKE programmet på fuld skærm. Det fylder simpelthen kun øverste halvdel af feltet!
Avatar billede dsjk Novice
06. august 2002 - 13:13 #6
-vælg egenskaber på programmet
-Under fanen layout skal du sætte flg:
  - Windows size
    - Height: 25

Måske skal du også sætte Screen Buffer size height til 25.

Men det skulle virke.

dsjk
Avatar billede dcdc Nybegynder
06. august 2002 - 13:40 #7
Det lyder tjekket, men jeg har ikke nogen fane der hedder 'layout' hvis jeg ser på egenskaber på programmet!
Avatar billede dsjk Novice
06. august 2002 - 13:59 #8
hmm, sådan virker det i 2000, men jeg kigger lige hvordan det er ved xp når jeg kommer hjem.
Kan desværre nok ikke svare før i morgen så, da jeg i øjeblikket er uden telefonlinie i lejligheden.

dsjk
Avatar billede dcdc Nybegynder
06. august 2002 - 14:02 #9
Tak - jeg venter med længsel :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2002 - 23:59 #10
det virker i WinXP når du trykker Alt+Enter, men, men jeg har oplevet at en ny nvidia driver ødelagde det for mig.
Det virker igen efter en ny installation med den indbyggede driver.

Jeg testede det med et meget gammelt program der hedder Quatrro regneark samt med Wordperfect 5.0
Avatar billede dcdc Nybegynder
07. august 2002 - 08:50 #11
Alt+Enter virker. Jeg tror måske at det er min gamle Pascal programmering det er galt med. Jeg opererer med 25 linier i højden. (Textmode naturligvis) og det er som om XP er indstillet til mindst 50....?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 09:51 #12
jeg har et andet gammelt dos program, en editor, den kører fint med 25 linier og fylder hele skærmen ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 09:55 #13
har du programmet liggende som et icon på skrivebordet kunne du jo prøve at køre det i kompabilitetsmode for win95, kryds evt. et eller flere af mulighederne af.
Avatar billede dsjk Novice
07. august 2002 - 10:37 #14
hmmm, jeg havde selvfølgelig ikke lige et gammel dos prg, ved hånden.
Dem jeg havde kørte selv op i fullsize, og virkede ok.

Men jeg så noget med at man kunne vælge 640 x 800, eller et eller andet der på, under en af fanerne når man har valgt egenskaber.

Har du prøvet det?

dsjk
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 10:48 #15
under Egenskaber for et dos program, kompalitetsfanen er der mulighed for at vælge 256 farver, men der står ikke noget om 640x800.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 10:53 #16
du kan køre den i 640x480
Avatar billede dsjk Novice
20. december 2002 - 09:03 #17
- Åben dos programmet i et vindue
- Højreklik på top baren
- Vælg egenskaber
- Under fanen indstillinger skal du vælge "Fuld Skærm" under "Visning"
- Under fanen "Skærm" skal "Højde" i "Størrelse på skærmbuffer" stå på 25
- Vælg Ok

Så skulle det virke.

dsjk