Avatar billede ttd Nybegynder
05. august 2002 - 21:40 Der er 17 kommentarer

kan man dette

kan man php gøre dette:
køre et script klokken 5 hver dag???
skal man bruge en komponent...
jeg spørger IKKE hvordan, men kan man??
Avatar billede earp Nybegynder
05. august 2002 - 21:43 #1
Da php køres fra en browser kræver det at du har et browservindue åbent konstant som står og opdatere - en meget skidt løsning, men tror ikke der er andre.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
05. august 2002 - 21:44 #2
det ved jeg ikke! men jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre med en meget "kringled" kode!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 21:45 #3
Man kan køre et såkaldt "cronjob" på serveren - hvordan aner jeg ikke, men det kan være vi finder ud af det ;-)
Avatar billede ttd Nybegynder
05. august 2002 - 21:46 #4
takker nikolajdu det var ville det svar jeg søgte.... takker... nu kan jeg gå i gang... med php :) takker svar lige...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. august 2002 - 21:50 #5
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 21:52 #6
Det må være jakobas fortjeneste - Jeg kender intet til det :)
Avatar billede ttd Nybegynder
05. august 2002 - 21:54 #7
ok.. svar lige jakoba
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. august 2002 - 21:56 #8
nix. just a public service ( jeg søgte på nikolajdu's ord "cronjob" sammen med "tutorial" :-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 22:02 #9
ok godt så ;-)
Avatar billede blood Nybegynder
05. august 2002 - 23:37 #10
Ligt en lille kommentar....! Udover cronjob skal du også have fat i "wget"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 23:48 #11
Se nu kommer der alligevel en "ekspert" - Jeg aner ikke hvad det er :))
Avatar billede binderup Nybegynder
06. august 2002 - 09:41 #12
og til cronjob og wget skal det lige nævnes at man her går ud fra at du afvikler scriptet fra en linux boks. Er det en windows maskine så er det Scheduled tasks eller Opgavestyring du skal bruge.
Avatar billede teaspoon Nybegynder
06. august 2002 - 14:46 #13
Det er ikke kun Linux der kan køre cron. *BSD og sikkert også de fleste andre unix styresystemer har det.

I øvrigt er det faktiskt muligt at køre et script i php med jævne mellem. Det kræver at du har installeret php som CGI modul, da du derved kan køre scriptet fra kommandolinjen, og ved hjælp af phps sleep() funktion få scriptet til at vågne op af og til og checke om det er tid til at udføre det egentlige script. Det er ikke nogen optimal løsning, men det er da en mulighed hvis du insisterer på at det skal gøres med php.
Avatar billede robotten Praktikant
20. august 2002 - 09:15 #14
ttd>> du har 50% af dine stillede spm. åbne - gør noget!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 04:57 #15
ehe lukke???
Avatar billede robotten Praktikant
09. januar 2003 - 08:15 #16
øhh...  ttd er inaktiv. Igen det, at der burde markering på, når en bruger er inaktiv, så noget sådant her ikke sker.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 10:29 #17
tja det så jeg ikke.