Avatar billede phycopat Nybegynder
04. august 2002 - 13:41 Der er 1 kommentar

Kode

SOm i nok ved kan man gå ind i computer administration, og derefter gå ned i brugere og så sætte en kode op den konto som hedder "Gæst" for at alle som logger på ens computer skal skrive den kode... Virker også meget fint, men her opstår problemet... : Hver gang jeg har været inde på min (OS: XP) fra min lillebrors (OS: 98) kan jeg kunne komme igennem en gang, eller skal jeg genstarte denne her for at det virker igen... Og det vil jeg ikke eftersom at den står som en slags server... Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede picment Nybegynder
04. august 2002 - 20:56 #1
Det er ikke meningen at du skal sætte password på guest-accounten.
Hvis du gerne vil have at folk skal angive password for at komme til dine delte foldere, så opret en ny bruger, og brug denne bruger på dine LAN shares.
Win98 (du bruger som en slags server!?!?!) bruger automatisk den bruger der er logget på maskinen til at logge ind på LAN shares med - derfor promptes du som regel kun for at skulle angive password, og ikke brugernavn.

Derfor: Den bruger du opretter i WinXP, og bruger til dine LAN shares, skal være identisk med den bruger der er logget på din Win98 maskine (selvfølgelig ikke "administrator")