Avatar billede cvorm Nybegynder
04. august 2002 - 12:09 Der er 7 kommentarer

Counter-strike problemer

Ved ik om det er den rigtige kategroi, men jeg ku ik finde en der hed cs- eller driver-problemer, så det der kom tættest på drivere, var hardware. Jeg tror at det er et driverproblem, eftersom jeg har en ok comp. (XP1800+, 512DDR-RAM, Radeon 8500, MSI K7T266Pro 2, Audigy osv med det gode :) - har selv samlet den, så jeg er ikke hardware-n00b), og så har jeg min MS Intelli Explorer 3.0 på fUnc 1030 (musemåtte), får dog snart en Radpadz. Jeg kører winXP pro uk, og det hele kører perfekt, så længe jeg ik spiller cs.

Dog er det ik slemt i cs, men indimellem får den altså lyst til at lave et totalt freeze, samtidig med at den fyrer en provokerende hyletone ind i mine ører :(  - jeg kan ikke gøre andet end at reset'e comp'en. Det sker KUN i cs, så jeg tror det er et driverproblem. Det er i hvertfald ikke overophedning; for det første fordi lyden ikke ville komme hvis det var tilfældet, for det andet fordi jeg har en AlphaPAL 8045T Køleribbe (næst-mest effektive der findes) + en 120mm og en 80mm kabinetkøler. PSU er en Q-tec silent systems advanced 300watts.

Et andet problem jeg har er, at min mus laver nogle lags (IKKE skyjumping). Musen synes åbenbart at den skal have et sekunds pause indimellem, men det sker desværre på kritiske tidspunkter :(  Og for at det ikke skal være løgn, så lagger tastaturet med; hvis jeg holder en tast inde når lagget starter, så bliver den ved indtil det er ovre. - Jeg har de nyeste drivere til musen (IntelliPoint 4.02), og den sidder på USB. Keyboardet sidder på PS/2, og jeg har også de nyeste drivere til dette (IntelliTypePro 2.11).

Det, at de gør det samtidig, når de sidder på forskellige porte, fatter jeg ikke en hat af... Men jeg har en kraftig fornemmelse af, at det er microsoft's skyld (Det er det jo altid...), så jeg skifter formentlig snart til win2k eller linux... men imidlertid ville jeg gerne have problemet løst, så jeg kan spille uden problemer, og hvis det skulle vise sig IKKE at være microsoft's skyld, så vil problemet jo stadig være der.

Jeg har også stilt spørgsmålet med musen på www.dailyrush.dk, som er et gamer-forum, men de vidste det ikke. De troede musen var defekt, men når tastaturet også lagger med, så kan det jo ikke være sådan.
Jeg håber inderligt at nogen kan hjælpe, da jeg hader når disse ting sker midt i en clan-war!
Avatar billede cvorm Nybegynder
04. august 2002 - 12:11 #1
Lang spørgsmål, i know, men det giver jo max point :) ...i skal jo ikke have det forærende...
Avatar billede krusell Nybegynder
04. august 2002 - 12:15 #2
Måske en lille dum kommentar.
Men har du prøvet at geninstallere CS? Det er sket før, at CS har lavet små mærkelige problemmer, der kun kunne løses med en geninstallering.
Avatar billede cvorm Nybegynder
04. august 2002 - 12:19 #3
Det vil jeg da lige prøve...men det ville da være plat hvis det var det, synes jeg :P
Avatar billede krusell Nybegynder
04. august 2002 - 15:16 #4
Hehe..
Ja, men nu er CS jo ikke det bedst programmerede spil i verdenen :)
hvis de ikke er det, så aner jeg sgu ikke hvad det kan være.
Men held og lykke med det...

krusell
Avatar billede cvorm Nybegynder
04. august 2002 - 22:09 #5
Nu har jeg geninstalleret og spillet et par timer... den er ikke gået hylende ned, men den laver stadig tricks med mus og keyboard :(
Avatar billede krusell Nybegynder
05. august 2002 - 16:17 #6
Har du mulighed for at låne en anden mus/keyboard?
Helst af samme slags... Så kan du teste om det er hardware eller software.
Ved godt, at det ene er usb og det andet ps2, men bare lige for at være sikker
Avatar billede morten_odum Nybegynder
23. april 2004 - 22:12 #7
Lyder som det samme problem jeg har med mit Microsoft Keyboard (multimedia 1.0A).
Når jeg i cs holder en tast nede på keyboardet fx. crouch så lagger musen på det grummeste, men hvis jeg ikke holder en tast nede så virker musen fint.