Avatar billede airforce1 Nybegynder
03. august 2002 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

apt-get remove exim

Jeg er ny med Debbie. Jeg kiggede i hvilke processor der kører og så noget der lignende en MTA der hed exim.. muligt jeg tager fejl :)

Anywya.. så skrev jeg

apt-get remove exim

og så fjernede den min Apache :-)

Nogen der kan forklare mig det?

2: Hvordan installerer jeg den bedst mulige kombination af apache,php og mysql ??

er det bare

apt-get install apache php mysql ??

Takker!
Avatar billede olly Nybegynder
03. august 2002 - 20:33 #1
apt-get remove exim
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following packages will be REMOVED:
  anacron apache at exim leafnode logrotate mailagent mailx mutt qpopper samba
  swat www-mysql 0 packages upgraded, 0 newly installed, 13 to remove and 0  not upgraded.
Need to get 0B of archives. After unpacking 15.6MB will be freed.
Do you want to continue? [Y/n]

----------------------------

Som du kan se så vil den fjerne apache hvis du vil fjerne exim.... Derfor!

2) apt-get install apache php4 mysql-server

Det burde virke!
Avatar billede airforce1 Nybegynder
03. august 2002 - 20:36 #2
men er Exim ikke en mailserver(MTA) eller er jeg helt galt på den?
Avatar billede olly Nybegynder
03. august 2002 - 20:53 #3
Jo det er! Men da apache på de andre åbentbart skal bruge en MTA så kan du ikke bare fjerne den uden de andre ryger med!