Avatar billede rookie-albert Nybegynder
02. august 2002 - 16:46 Der er 11 kommentarer

Jeg tror at mit bundkort er smadret.....:-(

Efter at jeg havde sat min brænder i min computer ville den ikke tænde, eller det vil sige at den gerne ville tænde for strømforsyningen, men der kom ikke noget signal til skærmen, og den "brummmede" heller ikke rigtig, det er ikke skærmen der er noget i vejen med... Hvad kan der være sket??. Jeg har en mistanke om at jeg måske er kommet til at bøje en af de der "batteri" lignende ting i bundkoertet (en transistor?).. eftersom at der var en der så lidt bøjet ud... Hvad skal jeg gøre?? Hvis det er bundkortet tænkte jeg på at købe et kabinet hvor der er en processor og bundkort i, og så bare smide alt mit gamle halløj i den.. Kan jeg bare gøre det?
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. august 2002 - 16:59 #1
Du kan ikke købe et tower hvor der er et bundkort i med en cpu på, men du kan købe et tower, et bundkort og en cpu og så selv sætte det i og du kan sikkert også få forhandleren til at sætte det i, men det koster ekstra.
Jeg skulle have givet 200-300 kr. ekstra da jeg bare skulle have sat en cpu på et bundkort, men valgte at få en af mine venner til det.
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. august 2002 - 17:02 #2
Er du sikker på at du har vendt kablet rigtigt?  Det brede kabel skal vende med den røde stribe over imod strøm-stikket. Prøv evt. også at tage brænderen fra og se om den så vil starte op igen og tjek, at du ikke har fået hevet i nogle stik/kabler.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
02. august 2002 - 17:29 #3
Jeg har prøvet at tage den ud, og vendt og drejet stikket.... Jeg har nu set et samlet tower+bundkort+cpu på www.edbpriser.dk
Avatar billede pentium4 Juniormester
03. august 2002 - 01:24 #4
Har du prøvet, om du kan tænde pc'en hvis du tager brænderen ud???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. august 2002 - 10:40 #5
du skal pille alt ud af kabinettet pånær :

skærmkort og ram prøv så og se om den kommer op
tjet om der er bøjede ben på konektore til floppy ,hdd,mm på bundkortet .
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. august 2002 - 20:58 #6
skal der ikke deles poing ud eller går man kun efter løsningen
Avatar billede fcs Novice
20. august 2002 - 18:26 #7
rookie-albert>> Har du fået svar nok på dit spørgsmål eller mangler du yderligere hjælp? Hvis du har fået svar på dit spørgsmål bør du dele point ud til dem der har hjulpet dig - det er trods alt det eksperten går ud på: At hjælpe andre for at få point ;-)
Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
28. august 2002 - 22:47 #8
regner du med og dele poing ud i den nærmeste fremtid eller er der lange udsigter ?

noet du kan være sikker på er folk som din type går man langt udenom !!
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 03:52 #9
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede fcs Novice
10. februar 2003 - 18:48 #10
Brugeren Rookie-Albert er deaktiveret

FCS/Coadmin
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 22:57 #11
Ok.