Avatar billede speedfreak Nybegynder
02. august 2002 - 00:29 Der er 8 kommentarer

opengl?

nu har jeg købt et gforce4 kort men kan ikke få opengl til at virke i mandrake 8.2 -den vil godt køre opengl spil men de køre så elendigt at man skulle tro at det var ens netkort der træk spillet. hvad gør jeg galt?
Avatar billede bad24 Nybegynder
02. august 2002 - 00:39 #1
skrifter til Windows!
Avatar billede speedfreak Nybegynder
02. august 2002 - 00:52 #2
hmm ja men det stinker jo også
Avatar billede olly Nybegynder
02. august 2002 - 19:29 #3
Installere nvidias linuxdriver :)

http://nvidia.com/view.asp?PAGE=linux
Avatar billede speedfreak Nybegynder
02. august 2002 - 22:46 #4
det er gjort og den starter også fint med nvidia logo og den loader også nvdriver modul -og virker helt fint i X -men bare ikke med opengl og det er det jeg ikke fatter hvorfor eftersom jeg også har lagt nvidia glx driver ind
Avatar billede olly Nybegynder
03. august 2002 - 21:05 #5
Og du loader også glx??? Der er et sted i XF86Config-4 du skal slå det til måske!
Avatar billede gathond Nybegynder
04. august 2002 - 21:46 #6
det er også muligt at du ikke har slået DRI til, så det ikke kører hardware accelereret
vil jeg tro er mere sandsynligt end at GLX eller GLcore som nvidia modulet vidst hedder slået til, da det i så fald ikke burde være muligt at køre med openGL.

hvad siger glxinfo, hvis du forsøger at køre det i en terminal i X?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
06. august 2002 - 23:56 #7
den skriver - couldn't open required GL labrary /usr/x11r6/lib/libGL.so.1.2 i glxinfo
men jeg kan ikke finde den lib på rpmfind.net -så slår jeg DRI til el lægger den lib ind
Avatar billede speedfreak Nybegynder
06. august 2002 - 23:58 #8
jeg mener hvordan slår jeg DRI til el. lægger den lib ind. :)