Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 22:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved start af server !

Når jeg vil prøve at starte \"Internet Services Manager\" skriver den:

Error connecting to lol: /lol er min server

Unexpected error 0x80074002 occurred.

Do you wish to continue to attempt to connect to it in the future?

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg har prøvet at installere det igen og fjerne det helt, men det virker ikke !

Jeg kan heller ikke komme ind på den fra IE !

Er der nogen som har prøvet det og kunne lave det ?

/Thomas
thomas@southpark2k.dk
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 22:52 #1
Det skal lige siges at jeg har installeret den Service Pack 1 fra Microsoft !
Avatar billede devia Nybegynder
27. august 2000 - 23:00 #2

Din metabase er corrupted. Restore C:\\WINNT\\System32\\InetSrv\\metabase.bin jvf. følgende doc fra MS: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/4/29.ASP
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:11 #3
hvordan laver jeg den ???
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:13 #4
Skal jeg til at gøre ALT det her før jeg kan bruge den igen ???

1. Uninstall the Windows NT Option Pack. For additional information, please see the following article in the Microsoft Knowledge Base:

2. Uninstall Internet Explorer.

3. Delete the Metabase.bin file from the %SystemRoot\\System32\\Inetsrv\\ folder.

4. Install Internet Explorer.

5. Install the Windows NT Option Pack.
Avatar billede devia Nybegynder
27. august 2000 - 23:20 #5
Det står i linket =)
anyways, tjek om der ligger en metabase.bak eller metabase.bin.bak i C:\\WINNT\\System32\\InetSrv\\ biblioteket.
Hvis der gør det, så skriv \"net stop IISADMIN /Y\" i en dos prompt, rename metabase.bin til metabase.bad og rename metabase.bak til metabase.bin og genstart serveren.

Hvis der INGEN metabase.bak eller .bin.bak eksisterer, så... tja.. Hvis det var en NT4 kunne jeg svare på det =)
..men tjek om der mon ikke skulle ligge en backup.
Avatar billede devia Nybegynder
27. august 2000 - 23:21 #6
Punkt 1-5 du lister er KUN hvis det er en NT4, hvilket jeg formoder det IKKE er eftersom kategorien er Win2K.
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:23 #7
Kan jeg ikke bare Rename den til .bad også installere det til serveren igen ???
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:25 #8
Og ja det er Win2k Pro !

Hvor man kan installere IIS 5.0 !
Avatar billede devia Nybegynder
27. august 2000 - 23:33 #9
Hmm... prøv! ;-)  ..jeg har endnu ikke formået at korrumpere metabasen på en IIS5, så jeg kan kun gætte. Jeg går ud fra at der INGEN backup var ?  - Jeg ville prøve at afinstallere IIS5, rename metabase.bin til noget andet og installere IIS5 igen. Det er muligt du skal fjerne Internet Explorer også, men prøv det andet i første omgang.
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:42 #10
OK det gør jeg for der var ikke den SK**** backup !