Avatar billede snixi2002 Nybegynder
31. juli 2002 - 21:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tv-kort funker ikke

Hej genier :-)

Jeg har et awermedia tv-kort med radio og tv i et.
se også:
http://www.aver.com/products/tvstudio01.html

når jeg starter tv programmet kan jeg ikke finde én ensteste kanal eller få billede på. Kan det være signalet i tv-kablet der er for svagt???

Aner ikke hvad jeg skal stille op. Kan i hjælpe gutter?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2002 - 21:32 #1
Har du læst manualen?

Du skal sikkert vælge hvilken indgang du skal bruge. Jeg kan se at der er både Coax, Composite og S-VHS.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
31. juli 2002 - 21:36 #2
Har kigget i manualen. Jeg har prøvet installere driverne slavisk efter manualen, men det er som om at den ikke får fat i det rigtige.
Avatar billede colabund Nybegynder
31. juli 2002 - 21:38 #3
Hmmm, får du slet ikke "gang" i programmet, eller kan du bare ikke få TV-billede på skærmen?
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
31. juli 2002 - 21:42 #4
Jo jeg får gang i programmet. i programmet kan jeg så vælge om jeg vil se tv eller optage. første gang jeg installerede driver og programmet funkede det, men dengang kunne jeg også vælge om jeg ville høre radio... altså i programmet fatter det ik helt.... nogen af jer der har erfaring med tv-kort?
Avatar billede colabund Nybegynder
31. juli 2002 - 21:49 #5
Joh, jeg har da lidt, har selv et kort fra hauppauge (som jeg er glad for).
  Disse kort har mange valgmuligheder, har du sat antennen til i stikket, og kan du så se TV??, husk at du skal vælge samme kanal som tv´et "i stuen"???
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2002 - 22:02 #6
Har du hentet den nyeste software/drivere?
Avatar billede colabund Nybegynder
31. juli 2002 - 22:06 #7
Snixi arbejder nok på sagen.....
  Sengen kalder, jeg kigger ind i morgen.
Avatar billede tumben Novice
31. juli 2002 - 23:36 #8
..har selv "haft" et avermedia....ggabb..jeg har også mange problemer..men ´det første du skal tjekke er i kontrolpanel/system...under soundvideoandgamecontrolllers...at der er ..tv tuner..crossbar...videocapture...og at de er ordentlig installeret, med Avermedias egne drivere..og at de passer til dit operativsystem..
Dernæst at du bruger PAL B...eller PAL BG.
held og lykke (mit ligger og venter på hylden, til jeg er "faldet lidt ned"..imellemtiden har jeg købt et pinnacle) :-)
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
02. august 2002 - 10:47 #9
Ok... tjekker lige nogen af jeres ideer. Har desværre ikke haft tid de sidste par dage. Lidt for godt vejr ;o).
Avatar billede colabund Nybegynder
02. august 2002 - 16:57 #10
Ok, meld tilbage hvordan det går, jeg kigger herind jævnligt.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
03. august 2002 - 20:39 #11
hmmm. Har gjort præcis som i har sagt jeg skulle gøre. Driverne er installeret korrekt, menn programmet er ikke. Jeg har ingen mulighed for at høre radio gennem kortet, hvilket skal kunne lade sig gøre. Anyway...

Jeg prøvede at tjekke om jeg kunne finde nogle kanaler med det jeg havde. Desværre fandt jeg intet. Jeg søgte på alle mulige frekvenser... INTET!

Måske er signalet for svagt??? Kablet løber rundt til alle husets TV apparater.  Kan det ha' noget med sagen at gøre???

Er glad for at der er nogen der bruger tid på at hjælpe... Tak ska i sgu ha
:-)
Avatar billede tumben Novice
03. august 2002 - 23:54 #12
Hvis du mistænker ..at detskulle være for svagt signal...er det jo bare at flytte PCén midlertidigt over til dit TV indgangsstik..altså der hvor signalet kommer ind i huset..således at der KUn er tvkortet forbundet til antennen/cable...men spørg du mig e mener jeg det er højst usandsynligt at det skulle være derfor..der vil altid være noget signal...men prøv, så har du ihverttilfælde ulelukket den fejlmulighed.
..er du sikker på at du bruger den rigtige software..er det en du har downloaded, for der er rig mulighed for at tage fejl..på AVermedias HP...brug den der fulgte med ..virker det ????
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
04. august 2002 - 11:20 #13
Desværre virker den software, der hørte med til kortet, ikke. :-(

Den virker kun til windows 98 (SE). Derfor var jeg nød til at downloade en kompatible driver inde fra Awermedia's HP. Den ser desværre ikke ud til at virke ordenligt??? Havde faktisk samme problem i WIN 98 SE hvor jeg brugte den software der hørte med til. Dengang kunne jeg heller ikke benytte FM (radio). ???
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
03. december 2003 - 16:41 #14
jada