Avatar billede planetdb Nybegynder
30. juli 2002 - 17:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

BIOS Opdatering...??

Som titlen beskriver drejer det sig om en BIOS opdatering, af et ASUS P5A-B motherboard. Grunden til opdateringen skyldes en grænse, sat som default om man så må sige, og denne kan fjernes ved at opdatere BIOS...

Mit spørgsmål, er der nogen, som evt. har nogle tidligere erfaringer med BIOS opdateringer, som kan hjælpe mig med at finde de rigtige filer...?
Avatar billede dennis_p Nybegynder
30. juli 2002 - 18:30 #1
gå ind på Asus's hjemme side og gå ind under download og find dit motherbord og download den nyeste driver derefter gå ind og se hvilket program du skal flashe med.

Bagefter skal du pakke awd filen ud på en diskette + flash program
og gå ud i dos og "dir" så kan du se fulde navn på AWD filen skriv det ned og køre flash programmet så gemmer du den gamle bios og bagefter trykker du 1 eller 2 for at opdatere, nu kommer det smarte fordi den visser din nuværende version og så den du vil flashe med hvis navnet er det samme (Bundkort) så opdatere du bare.

Problemmet var at det kunne du ikke se førhen det kostede mig engang et bundkort men nu har de endeligt lavet et godt flash program.
Avatar billede planetdb Nybegynder
30. juli 2002 - 20:30 #2
Mit motherboard er nu bios flashet og virker korrekt, jeg fandt selv aflash.exe og *.awd filerne før dit svar.. men du får alligevel de point!