Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. august 2000 - 00:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lydkort kan ikke følge med ???

Okay Jeg har lige fået opgraderet min com, jeg kører nu:

AMD Athlon 800@944
256 PC133 Mb-ram
SB PCI 128 Bulk
og en masse andet

Mit problem er at mit lydkort ikke virker, eller det gør det, men ikk ei min computer, når jeg har installeret det, fryser det min computer når der kommmer en eller anden form for lyd. Jeg har før oprettet et spørgsmål på eksperten, men det gav mig ikke nogen løsning, så jeg kan med det samme sige at det nok ikke er konflikt med IRQ\'erne. Mit eget forslag er at min computer er så hurtig at sådan et skod billigt dårlig lydkort ikke kan følge med, men er der nogen fornuft i det ???
Avatar billede snowball Novice
27. august 2000 - 00:38 #1
Din teori med at dit lydkort ikke kan fælge med, tror jeg ikke helt på, men har du prøvet med de nyeste drivere ( http://www.soundblaster.com/drivers/ )???

Snowball
Avatar billede snowball Novice
27. august 2000 - 00:38 #2
whoops...fælge = følge ;)

Snowball
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 00:40 #3
SB128pci er noget værre bras.købte et til en kammerats pc,men det kom aldrig til at funke ordentligt.Derfor skaffede jeg et gl SB16value isa Og der var ingen problemer mere.SB live value fungerer også fint.
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 00:43 #4
PS.
Hastigheden på din pc har ikke noget at sige.
Ikke til normal lyd.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. august 2000 - 00:51 #5
jo det har det jo når du overclocker, du skruer jo op for FSP-hastigheden, altså på PCI portene, så hvis mit lydkort ikke kan følge med til det så er det jo sat af. Og jeg har prøvet driver, både til, chipsæt på mit mobo, driverer til lydkort og opdatere min bios
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 00:56 #6
Det Havde jeg ikke lige set :(
Det er rigtigt at hvis du sætter hastigheden op på busserne,skal din hardware kunne følge med til det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 00:59 #7
Jeg kører selv med 110 Mhz på busserne. (SB live value)Og har ingen problemer. :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. august 2000 - 01:01 #8
Hvilken DirectX kører du med? --har du sat SB128PCI til at benytte EAX i Windoze?
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. august 2000 - 01:08 #9
jeg kører med 7,0, men det EAX ved, jeg ikke, for jeg aner ikke lige hvad det er, hvor sætter jeg det til ??
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 01:31 #10
1. Sæt bushastigheden ned.
2. Køb et bedre lydkort.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. august 2000 - 01:34 #11
okay, det med at jeg clocker kan jo så diskuteres, for når jeg sætter min CPU \"helt\" ned på 800 gør den nøjagtig det samme :-( Men jeg tror det vil hjælpe med at nyt lydkort, men jeg vil nu lige prøve nogen af mine venners før jeg går ud og bruger penge
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 01:37 #12
Ja,som jeg også skrev før har jeg kun dårlige erfaringer med det lydkort=værre bras
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. august 2000 - 01:39 #13
Hvormange Mhz har du sat mobo på ????
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2000 - 02:37 #14
ISA og PCI har deres egne hastigheder .. og bruger derfor ikke FSB.

ISA køre vist nok 16 MHz og PCI køre 33 MHz .. and that\'s it!
Avatar billede driis Nybegynder
27. august 2000 - 03:11 #15
goulduck>> Du er lidt galt på den... ISA bør køre 16 MHz og PCI bør køre 33 MHz... Hvis man ikke overclocker. PCI og ISA hastighed bliver bestemt af hhv. PCI-to-FSB factor og ISA-to-FSB factor i BIOS. Hvis man ikke overclocker givrer PCI-to-FSB factorem præcis de 33 MHz, men hvis man overclocker CPU\'en / FSB\'en følger PCI hastigheden automatisk med.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. august 2000 - 12:02 #16
jep, det er rigtig, men det oprindelige spørgsmål var jo det kunne skyldes den hastighed computeren har ??
Avatar billede driis Nybegynder
27. august 2000 - 14:46 #17
Ja, det kan godt skyldes, at du har overclocket. Lydkortet er jo konstrueret til at skulle have 33 MHz fra PCI-porten, og når den får mere, kører chipsene på kortet så med en højere frekvens, end det er tiltænkt. Du skulle nok prøve at sætte Athlonen ned på normal hastighed og så se, om problemet stadig er der. Hvis ja, så har du fundet ud af, at det er den høje clockfrekvens, der skaber problemer. Og i modsat fald kan du konkludere, at problemet må findes et andet sted.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
25. september 2000 - 20:03 #18
okay, der var ikke rigtig nogle der kunne svare, men jeg har købt et SB Live Value, og det kører fint så ingen points i denne omgang :-(