Avatar billede frank1973 Nybegynder
25. juli 2002 - 18:24 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken harddisk????

Hej

Jeg pønser på at købe mig en 60 mb harddisk og har fundet fire, som kunne bruges.

1) DiamondMax Plus D740X 60GB Fluid    2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE133 / 3 Years 785 kr.

2) DiamondMax 80 61.4GB    2MB / 9,0ms / 5400RPM / IDE100 / 3 Years 785 kr.

3) Caviar WD600BB 60GB    2MB / 8,9ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 813 kr.

4) DiamondMax Plus D740X 60GB    2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE133 / 3 Years 777 kr.

Jeg bruger iøvrigt en Silent Drive harddisk lyddæmper og den nye hardisk skulle gerne kunne bruges i denne, for støjniveauet skal være så lavt som muligt.
Hvor meget støjer Fluid harddiskene egentlig. Edbpriser.dk skriver, at de er temmelige lydløse. Passer det?
Avatar billede kefus Nybegynder
25. juli 2002 - 18:27 #1
Mit bud ville være nr. 3, for det første køre den med 7200 RPM, og for det andet har den 2 mb cache... det skulle være nok til at være fint fremtids sikkret..
Avatar billede kefus Nybegynder
25. juli 2002 - 18:28 #2
meeeen nr. 4 er jo lidt billiger
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
25. juli 2002 - 18:29 #3
Jeg ville købe en Maxtor Fluid fordi den er lydløs!
Avatar billede kefus Nybegynder
25. juli 2002 - 18:30 #4
lad vær at købe nr. 2,,,
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
25. juli 2002 - 18:31 #5
Jeg har hængt min op i ellastikker, jeg tror den er helt lydløs, men mit grafikkort summer en smule så det kan være jeg tager fejl.
Avatar billede kefus Nybegynder
25. juli 2002 - 18:32 #6
ellastikker,,, kan de ikke skabe statisk elektricitet
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
25. juli 2002 - 18:34 #7
Det håber jeg ikke ! Mine er ligesom dem man hænger en cykel fast på bilen med.
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
25. juli 2002 - 20:19 #8
Er silent drive ikke den der kasse man putter hdd i???.
Hvis det er det mener jeg at man ikke må putte hdd's i der kører mere end 5400RPM da dem der kører mere også udvikler mere varme, hvorved du har en øget risiko for at brænde den sammen når den ligger i kassen.
Af de fire der ville jeg tage nr. 1.
Men hvis du absolut vil have den lydløs, hvorfor så ikke købe en seagate barracuda IV fluid på 60gb også med 2mb cahce. du skulle eftersigende være den mest lydløse.
Avatar billede frank1973 Nybegynder
25. juli 2002 - 22:22 #9
stoffer: joh, men den har en søgetid på hele 9.5 ms og er Seagate ikke kendt for at være noget billigt l*rt eller tager jeg meget fejl?
Avatar billede is Nybegynder
25. juli 2002 - 23:12 #10
Stop lige en halv !!!! Seagate er absolut ikke kendt for at være noget billig l... De behøver f.eks. ikke at hænge i elastikker ! for at være lydløse, de er født lydløse.
Og er meget hurtige diske, nogle enkle mod. er dog ikke glade for at køre raid.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
26. juli 2002 - 04:33 #11
Jeg har både en Seagate og en Maxtor, hvor jeg helt klart foretrækker Seagate så længe de ikke skal køre RAID. Grunden til jeg har hængt dem op i elastikker er at jeg blev træt at høre på vibrationerne som diskene forudsagede når de var skruet fast i kabinettet
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
26. juli 2002 - 12:55 #12
Hvis det skal være en 60GB, så vælg nr. 3, Western Digitals BB serie er kendt for at være utrolig lydløs på trods af at den rotere med 7200RPM, alt i alt er det en god og stabil harddisk.

Har du overvejet WD's JB serie, forskellen mellem BB og JB serierne er at JB har 8MB cache, også derfor omtaler WD serien som "Special Edition":

Caviar WD800JB 80GB  -  8MB / 8,9ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years - 1.048 kr
Du får 20GB ekstra samt 8MB Cache.
Avatar billede kefus Nybegynder
26. juli 2002 - 13:00 #13
kenneyandersen ->>> Lyder som noget der kan bruges!! tag og køb den,,,
frank1973
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
26. juli 2002 - 13:01 #14
Lige en kommentar til dem der snakker om ophæng med elastikker!!!!!

Elastikker er godt til harddiske, da det sænker støjen væsentligt.
Jeg ved ikke med cykelelastikker, men med normale elastikker er der ingen problemer med statisk elektricitet.

HUSK: Skift eleastikkerne en gang imellem, de tører ud og knækker hvis de sidder for længe. Har smadret en harddisk på det!!!
Avatar billede drc Nybegynder
26. juli 2002 - 14:05 #15
tag nr 1
Avatar billede frank1973 Nybegynder
26. juli 2002 - 23:49 #16
Kan man så være sikker på at denne lydløshed holder i hele harddiskens levetid og ikke begynder efter fx. et et års tid? Min to år gamle maxtor 20gb er begyndt at "synge" en lille smule".
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 23:57 #17
Jeg afbryder lige med en kommentar...
Seagate er den mest lydløse harddisk jeg nogensinde har set/hørt
Den siger overhovedet ingenting.. Så drop elastikkerne og køb en seagate
fx. Seagate BarracudaIV 80GB 7200RPM
Avatar billede is Nybegynder
27. juli 2002 - 08:56 #18
Enig, taler også af erfaring. Har/har haft Seagate - IBM - Samsung - Maxtor. Seagate Barracuda er klar den bedste efter fuldt af Seagate U5 (vel nok verdens hurtigste 5400 rpm. disk)
P.S. begge mine Maxtor diske brændte af inden 2 mdr. !!
Avatar billede frank1973 Nybegynder
28. juli 2002 - 23:07 #19
Tak for svarene. Jeg tror jeg går efter en Seagate Barracuda 60mb og giver Seagate en chance.