Avatar billede agony2 Nybegynder
24. juli 2002 - 21:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ISO hjælp

Hi :)
Jeg har en .iso file og jeg har NERO burn 5.0, men hvordan får jeg lige denne "pakket" ud?????
Avatar billede resten Nybegynder
24. juli 2002 - 21:36 #1
Taget fra hjælp i nero.

Vi viser dig trin for trin hvordan du skal bruge Nero for at skabe og brænde en CD-ROM (ISO)
Vi vil bibeholde alle funktioner med deres standardindstillinger.
Introduktion
Normalt skriver Nero ISO-spor med CD-sektorformatet "Metode 1". Fra og med version 3.0.1 understøtter Nero også "Metode2/XA"-formatet. XA-formatet er en forlængelse af ISO-strukturerne og kan kun skrives i CD-sektorformatet "Metode 2". Hvis du læser Metode2/XA-CD'er med en PC, DOS/Windows og et moderne CD-ROM drev kan både Metode 1 og Metode2/XA CD'er bruges. Du vil ikke se nogen forskel på Metode 1 og Metode2/XA CD'er.

Følg instruktionerne nøje. Held og lykke!

1.    Klik på CD-ROM (ISO) ikonet i Ny Kompilering dialogvinduet, som åbner når du har startet Nero. Hvis du allerede har åbnet Nero, kan du finde dette dialogvindue gennem ikonet for Ny kompilering. Multisession-kortet er øverst på egenskabsarket.
2.    Ved at åbne egenskabssiden Filegenskaber kan du skifte mellem Metode 1 og Metode2/XA. Disse metode-opsætninger findes i det øverste højre hjørne på denne side. Hvis disse opsætninger virker dæmpede/slået fra kan de ikke ændres lige nu. Det kan for eksempel være hvis du har lavet en ISO CD Metode 1 og vil fortsætte ved at bruge Metode 2. En CD der er blevet brændt med et anderledes ISO- eller sektorformat kan være ulæselig!

3.    Klik nu på Ny-knappen til højre.

Det tilsvarende blanke kompileringsvindue til CD-ROM åbner.
4.    Ved at bruge træk&slip skal du nu kompilere filerne til CD'en ved at klikke på de ønskede filer i Filgennemsøgeren med musen og derefter trække dem over på kompileringsvinduet.

Hvis Filgennemsøgeren ikke er åbnet endnu, kan du nu gøre det ved at gå ind i VIS>Ny Filgennemsøger-kommandoen eller ved at klikke på Filgennemsøger-ikonet.
5.    Nu skal du åbne Skriv-dialogen. Den nemmeste måde at gøre dette på er at klikke på Skriv CD-ikonet på værktøjslinien. Du kommer da til Skriv CD dialogboksen, som garanteret virker bekendt for dig: det er den samme boks som du så ved oprettelsen af en ny kompilering, nu blot med Brænd egenskabsarket vist på toppen.

Du ser nu adskillige bokse, af hvilke nogle allerede er valgt. Alle egenskaber kan nu undersøges og ændres om nødvendigt.

Husk: Hvis du ønsker at lave en CD-ROM som en enkelt session, skal du klikke på Færdiggør CD boksen. Klik ikke på denne boks for at få en session af en multi-sessions CD, medmindre det er den sidste session. CD'en er skrivebeskyttet efter dette.

6.    Du kan nu bekræfte ved at klikke på Skriv-knappen. Alle valgte trin vil finde sted i sekvens, inklusive brændingsprocessen. Et statusvindue med de forskellige trin vises, så du kan følge med i hvad der sker.

Som det sidste trin vil du se en besked som "Brænderproces gennemført med 12x(1800 KB/s)".
7.    Til sidst vil CD'en blive skudt ud.
8.    Du kan nu selv efterse hvad der er skrevet på din nye CD ved at genindsætte CD'en og klikke på CD info-ikonet.
Avatar billede musti776 Nybegynder
24. juli 2002 - 21:38 #2
du kan også bruge win iso til at pakke den ud
Avatar billede funguy Nybegynder
24. juli 2002 - 21:39 #3
Det nemmeste er at lukke den wizard der kommer frem når du starter Nero... Dernæst går du op i "file" og vælger "Burn Image"... Så finder du din fil, og går i gang med at brænde!
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:40 #4
Du kan hvis du ikke gider brænde cd'en bruge Daemon-Tools til at emulere op til 4 cd-drev. Det understøtter stort set alle cd-image filtyper iso/clonecd/nero/blindread/discjuggler mm.
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:41 #5
glemte lige adressen: www.daemon-tools.com
Avatar billede agony2 Nybegynder
24. juli 2002 - 21:41 #6
resten << havde jeg nu også selv fundet, men syns ikke mine menu punkter hedder det samme :-/
Prøver lige med winiso
Avatar billede brandrup Nybegynder
24. juli 2002 - 21:43 #7
hvis du vil se indholdet af iso-filen kan du åbne den med et program som 'winrar' der kan hentes hos download.com (bare søg på winrar), hvis du skal brænde kan du gøre som funguy siger, det er bare ikke altid så nemt i de tidligere versioner af Nero, men du kunne jo opdatere fra deres hjemmeside, og så virker det som funguy siger.
Avatar billede agony2 Nybegynder
24. juli 2002 - 21:49 #8
oki winiso koster penge hvis der er filer over 3 mb og det er der :-|
Prøver lige din idé funguy
Avatar billede agony2 Nybegynder
24. juli 2002 - 23:25 #9
der var flere løsniger kan jeg se men funguy's var lige det jeg manglede at vide, thx