Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dual boot mellem WinMe og Dos

Min computer er installeret med WinMe på c-drevet mens jeg har et d drev som ikke er i brug.

Jeg vil gerne have installeret Dos på D drevet, så der er dual boot mellem Me og Dos

Kan det lade sig gøre, og hvordan ?

/Per
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:35 #1
Du skal bruge en såkaldt "boot manager" du kan finde en her: http://www.osloader.com/
Derved får du en menu frem i stil med Win NT/2000/XP's
Jeg skal lige bemærke at jeg aldrig selv har brugt en bootmanager, andet en Win XP's egen.

Du kan alternativt også bruge "Connectix Virtual PC" dette er en betalingsprogram, der gør det muligt at køre en virtuel PC inde fra windows, derved kan du køre dos mens du stadig er i Windows og behøver derved slet ikke at genstarte for at skulle bruge dos.
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:36 #2
Skulle have været svar istedet for kommentar
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2002 - 21:37 #3
Installer DOS først på sit eget drev - derefter winme - den skulle gerne finde ud at dos er installeret :)
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:40 #4
-->> kenney

Connectix Virtual PC, lukker den Windows ned og dermed frigiver Windows filerne ??

Jeg skal bruge det i forbindelse med auto reload af ghost image, så Windows filer må ikke være i brug.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2002 - 21:40 #5
(winme skal også installeres på sit eget drev)
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:41 #6
-->> John stige

Det har jeg også læst på microsoft.com - Men nu ligger Me på maskinen og jeg giiider ikke at lave reinst :]
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2002 - 21:46 #7
Vil lige sige at til det du skal der duer Connectix Virtual PC ikke - for windows kører stadig (DOS kører i windows på den måde)
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. juli 2002 - 21:51 #8
Okay, så er der jo ikke andet for end jeg må kigge lidt på osloader.
Avatar billede kenneyandersen Nybegynder
25. juli 2002 - 05:33 #9
med Virtual PC kører du dos somom det kørte på en maskine for sig selv, fordi der bliver emuleret en PC, du har derved 2 selvstændige maskiner på en maskine.
Det kan også bruges til at køre en ekstra windows maskine, fx hvis du køre NT på din PC så kan du køre en selvstændig Windows 98 fra den virtuelle maskine uden at du behøver lukke NT.