Avatar billede rr-vejle Nybegynder
23. juli 2002 - 14:11 Der er 5 kommentarer

printerport redhat Linux

Hej

Jeg har lige sat en printer port i (1 stk ekstra på pci kort) i en Linux server som kører redhat 7,1

jeg har ingen mulighed for at indstille kortet via jumper eller lignede for om det skal være lpt2:

Men jeg kan ikke rigtig få det til og virke... Er der nogen der ved hvordan jeg kan installere printer porten eller hvordan jeg kan se om den er med... LPT1: virker allerede men jeg kan ikke få printeren til og køre på den nye printerport
Avatar billede herlock Nybegynder
23. juli 2002 - 15:38 #1
Har producenten af kortet ytret sig om kompatibilitet til GNU/Linux ?

Herlock / www.linuxplanet.dk
Avatar billede rr-vejle Nybegynder
23. juli 2002 - 15:48 #2
ja der er en readme fil med at parport skal ind i kernen... og det er den jo allerede
Avatar billede rr-vejle Nybegynder
23. juli 2002 - 15:48 #3
er der ikke en conf fil man kan tilrette så den ved de nye oplysninger
Avatar billede herlock Nybegynder
23. juli 2002 - 15:51 #4
Avatar billede ddkserv Nybegynder
05. august 2002 - 13:53 #5
Hvad giver : Cat /dev/lp* og Cat /dev/par*
Er kortet support og installeret korect i Bios og opsættningen til lavet i BIOSen?
Den kan jo være på både lp0, lp1 og lp2....