Avatar billede omen Nybegynder
20. juli 2002 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

P4+bundkort

Jeg skal købt mig selv en P4 Northwood 1,6, som jeg så vil OC til 2,4 Ghz som ikke skulle være det store problem. Så er det bare bundkortet som jeg skal ha'. Jeg har tænkt mig at købe et Asus P4S533-/L ATX. Men nu er det jo altid CPU'en der er lettest at finde. Men kan i anbefale mig at købe det bundkort, eller et andet? Husk den skal overclockes.

Svar kun hvis det er noget i ved noget om, og lad være med at gå ind på edbpriser.dk og find et tilfældigt bare for at få point, på forhånd tak :-)
Avatar billede sir_silver Nybegynder
20. juli 2002 - 22:51 #1
Jeg købte for 2 dage siden et "MicroStar MS-845E MAX2 ATX Retail" bundkort til en p4 2,0ghz det kan overklokkes og har alt hvad jeg kan drømme om, har dog ikke selv overklokket min maskine endnu! og så var det til en rimelig pris
se dette link:
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=845E_MAX2_LR
Avatar billede sir_silver Nybegynder
20. juli 2002 - 22:53 #2
et ordenligt kort men kan kun køre AGP x4! 1,5v det kan de fleste nyere Grafikkort kort!
Avatar billede bramming Nybegynder
20. juli 2002 - 23:04 #3
Jeg Har købt et "Soltek SL-75DRV4, >2000 Mhz, SocketA, KT266A, DDR, ATA133" og køre upåklageligt og har ozz overclocket det..
(Men når man overclocker det , hjælper det faktisk ikke en skid andet en der ser bedre ud ;o)" d r selv blevet testet. så inge grud tild..!)
Nå Men dette soltek køre kanont.. og har aldrig haft problemmer, resten som du vil sætte i lyder oz godt...!!!
Solteket finder du her : www.shg.dk  - hardware - bundkort - Soltek

>> Mvh. Bramming
Avatar billede pentium4 Juniormester
21. juli 2002 - 02:42 #4
Jeg har et Asus P4S333 (lillebror til det du spørger til) med en P4 1600Mhz NW som er OC til 2133Mhz og jeg har lidt problemer med at den nogen gange ikke vil lukke helt ned, men det er sikkert min WinXP der driller og jeg har læst, at det nye P4S533 skulle være blevet meget bedre.

Ellers har en af mine venner lige købt et Asus P4B533-E og det kører bare kanont ifølge han's erfaringer indtil nu og man kan også få det uden raid-ctrl. hvor det bare hedder P4B533. Han har en P4 1800Mhz NW som er OC til 2400Mhz. Det har Intel-chipset i stedet for SiS-chipset som P4S533 har.
Avatar billede whateverdhc Nybegynder
22. juli 2002 - 16:09 #5
Jeg ville anbefale Asus P4B533-E netop pga Intel chipsette.
Det køre lidt bedre og er også lidt hurtigere.
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. juli 2002 - 00:49 #6
Det skulle også være muligt, at bruge Raid-ctrl. som alm. ctrl. så man kan sætte op til 8 enheder til bundkortet.
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 11:19 #7
det er muligt med en Promise RAID ctrl. at bruge diskene som almendelige diske og derved nå op til 8HD men se nu det Microstar som skrevet ovenfor venner det køre også med "Intel® 845E chipset (539 FC-BGA)" men fordelen med dette kort er at bussen er på 533MHz, hvilket gør det muligt at lave en fornuftig overcloking!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 06:53 #8
Takker for point.